پیام سپاهان
برای مقابله با موارد اضطراری
تجهیزات خدمات موتوری شهرداری اصفهان در حال آماده باش است
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:08:26
پیام سپاهان - اصفهان- مسوول ستاد بحران سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به احتمال بارندگی در کلانشهر اصفهان، تجهیزات این سازمان برای رفع آبگرفتگی های احتمالی، گشودن معابر و حضور در مواقع اضطراری، در حال آماده باش کامل قرار دارد.
اصغر مرتضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تانکرها، پُمپ ها، جرثقیل ها، بیل ها، لودرها و کامیون های سازمان خدمات موتوری شهرداری هم اینک آماده مقابله با شرایط اضطراری در شهر اصفهان است.
وی اضافه کرد: هم اکنون20 دستگاه تانکر در حال آماده باش قرار دارد و تعدادی نیز در مناطق دارای احتمال آبگرفتگی مستقر شده و در اختیار مسوولان امور شهری و بحران قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر پُمپ های آبکشی که ستادهای بحران مناطق پانزده گانه شهر در اختیار دارند 2 پُمپ قوی با قدرت مکش 6 اینچ بر روی شاسی خودروهای نیسان نصب است تا در صورت نیاز از آنها برای رفع آبگرفتگی معابر استفاده شود.
مسوول ستاد بحران سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: جرثقیل ها، بیل ها، لودرها و کامیون های خدمات موتوری نیز در صورت بروز نشست زمین یا برای بازگشایی معابر و هدایت آب در مسیرهای دیگر، بکار گرفته خواهند شد.
مرتضایی تاکید کرد: تا این لحظه هیچ درخواستی برای استفاده از این ماشین آلات دریافت نکرده ایم.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد ایران شده است و انتظار می رود اغلب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور، احتمال طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
با پیش بینی احتمال بارندگی در اصفهان، مدیریت بحران در مناطق پانزده گانه این شهر، تشکیل شده و به حال آماده باش درآمده است.
هم اکنون در تمام نقاط این شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی، دستگاه های خدماتی از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان خدمات موتوری در حال آماده باش هستند.
همچنین چاه های دفع آب سطحی شهر بازگشایی شده تا در صورت شدت بارش ها، آب های سطحی از طریق آنها دفع و از آبگرفتگی معابر پیشگیری شود.
در ساعات بارش و در مناطقی که سابقه احتمال آبگرفتگی وجود دارد کارگران خدمات شهری لحظه به لحظه حضور دارند تا برای رفع آبگرفتگی در معابر و زیرگذرها اقدام کنند.
در همین حال، جلسه مدیریت بحران استان، دیروز یکشنبه با حضور نهادهای اجرایی برای سنجش میزان آمادگی مدیران و دستگاه ها به منظور برنامه ریزی در مواقع بحران بویژه بارش های روزهای آینده و احتمال وقوع سیل در منطقه، در استانداری برگزار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز به شهروندان و مسافران هشدار داد که با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی های شدید، از استقرار یا برپایی چادر در مجاور رودخانه زاینده رود خوددداری کنند.
هوای کنونی اصفهان بارانی است.
6027/7135

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93142/تجهیزات-خدمات-موتوری-شهرداری-اصفهان-در-حال-آماده-باش-است
بستن   چاپ