پیام سپاهان
بارش باران تا فردا در کاشان ادامه می یابد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:08:28
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره هواشناسی کاشان، میزان بارندگی ها در 12 ساعت گذشته را 8.8 میلیمتر در این شهرستان بیان کرد و گفت: بارندگی ها تا آخر امروز قطع می شود اما فردا بارش ها ادامه خواهد داشت.
عباس ارغوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بارش ها در مناطق کوهستانی شهرستان از جمله ارتفاعات بخش های قمصر، نیاسر و برزک به صورت برف تر (برف مخلوط با باران) خواهد بود.
وی عنوان کرد: این بارندگی ها تا کنون راه افتادن آب در مسیل رودخانه های فصلی شهرستان کاشان را موجب شده است.
رییس اداره هواشناسی کاشان میزان بارش ها در سال زراعی را 113 میلیمتر برشمرد و یادآور شد: این رقم سال گذشته در این هنگام 30.6 میلیمتر و میانیگن بلند مدت شهرستان هم 95 میلیمتر بود.
به گفته وی، دمای کنونی شهر کاشان 11 درجه بالای صفر و میزان رطوبت 95 درصد است.
ارغوانی در ادامه به مردم و به ویژه مسافران نوروزی توصیه کرد که از حرکت و توقف در کنار جوی های پهن و مکان هایی که ممکن است به علت بارندگی دچار ریزش شوند، خودداری کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان هم با توجه به افزایش بارندگی ها و احتمال جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی گذرگاه ها، خیابانها و زیرگذرها از شهروندان خواست تا برای پیشگیری از وقوع حادثه های ناگوار و آسیب های جانی و مالی موارد ایمنی را رعایت کنند.
محمدمسعود چایچی بر مراقبت از کودکان و سالمندان در خیابان ها و مکان های دارای کانال های آب و فاضلاب روباز و مکان های حفاری شده به علت لغزندگی و احتمال سقوط تاکید کرد.
وی یادآور شد: واحدهای مسکونی منهای60 باید مجهز به شیر یکطرفه فاضلاب باشند، خروجی آبراهه های پشت بام (ناودان ها)، کف حیاط و پارکینگ ها باز بوده و افراد از ایستادن کنار پنجره ها و تکیه دادن به اجسام رسانا مانند درب و پنجره های فلزی و تیرهای برق در هنگام رعد و برق خودداری کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان همچنین به مسافران توصیه کرد که جز یخچال سایر کلیدهای مینیاتوری برق خانه را قطع کرده و از رها کردن سه راهی های برق روی زمین پرهیز کنند.
وی از مردم خواست تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای از جمله تصادف رانندگی یا گرفتار شدن در آبگرفتگی با شماره 125 آتش نشانی تماس بگیرند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93143/بارش-باران-تا-فردا-در-کاشان-ادامه-می-یابد
بستن   چاپ