پیام سپاهان
5150 اقلام غذایی و رفاهی از اصفهان به مناطق سیلزده ارسال شد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:08:33
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: پنج هزار و150 قلم انواع موکت و سبد غذایی از اصفهان به شهرهای سیلزده شمال کشور و دیگر استان های درگیر با سرما و سیلاب شامل لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری ارسال شد.
محسن مؤمنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار و800 قلم از موارد یاد شده شامل پتو و مابقی سبد غذایی بوده است.
وی از آماده باش جمعیت هلال احمر برای مقابله با سیلاب احتمالی در استان خبر داد و تصریح کرد: این نهاد آماده خدمت رسانی به سایر نقاط کشور نیز هست.
وی اضافه کرد: این مجموعه با 2 هزار و300 نیروی امدادی، نجاتگر و جوانان داوطلب در ایام نوروز خدمت رسانی می کند و 82 پایگاه نوروزی و ثابت، تیم سگ های جستجوگر و زنده یاب(آنست)، 6 تیم سیار و 70 تیم واکنش سریع در زمان یاد شده فعال خواهند بود.
وی ادامه داد : یکهزار و400 نفر از این مجموعه را نیروهای امداد و نجات و900 نفر را جوانان داوطلب، تشکیل و از خدمات امداد و نجات گرفته تا راهنمایی مسافران، معاینه و خدمات مشاوره ای را بصورت رایگان ارائه می دهند.
مؤمنی تصریح کرد: طرح خدماتی و امداد و نجات تعطیلات نوروز هلال احمر از 25 اسفند 97 آغاز شد و تا 16 فروردین در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان از نیکوکارانی که قصد کمک به جبران خسارت سیلزدگان شمال کشور را دارند، خواست از کد دستوری #112*780* استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادست موجب به راه افتادن سیل در رودخانه ها شد و شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را بدلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد که در جریان آن تاکنون دو نفر جان باخته و شماری از هموطنانمان نیز بی خانمان شده اند.
سامانه بارشی دیگری نیز از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و انتظار می رود اغلب نقاط را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
جلسه مدیریت بحران استان اصفهان نیز دیروز یکشنبه با حضور نهادهای اجرایی برای سنجش میزان آمادگی مدیران و دستگاه های اجرایی برای برنامه ریزی مناسب در مواقع بحران ها به ویژه برای بارش های روزهای آینده و احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب در منطقه در استانداری برگزار شد.
6027/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93146/5150-اقلام-غذایی-و-رفاهی-از-اصفهان-به-مناطق-سیلزده-ارسال-شد
بستن   چاپ