پیام سپاهان
ستاد مدیریت بحران خور و بیابانک به حالت آماده باش در آمد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:08:34
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندارخور و بیابانک گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و پیش بینی بارش های رگباری در شهرستان، اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای امداد رسانی در حادثه های احتمالی به حالت آماده باش درآمده اند.
عباس بلانیان روز دوشنبه در حاشیه جلسه مدیریت بحران شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی استان، احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: از این رو تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی به منظور ایجاد هماهنگی های لازم برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل و یا هرگونه حادثه احتمالی به صورت آماده باش هستند.
فرماندار خور و بیابانک تاکید کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری به سبب بارش باران در جاده های روستایی و کوهستانی و همچنین دامنه های پرشیب خودداری کنند.
وی ادامه داد: وقوع این پدیده دارای شرایطی است که جاری شدن سیلاب و طغیان ناگهانی رودخانه ها را فراهم می آورد.
رئیس ستاد مدیریت بحران خور و بیابانک خاطرنشان کرد: از شرکت توزیع برق شهرستان خواسته ایم که برای وقوع قطعی احتمالی برق، تیم عملیاتی و واحد اتفاقات خود را در بخش های مختلف فعال سازد.
وی افزود: با توجه به تجربه ای که مردم این شهرستان از سیلاب های گذشته دارند در صورت بارش باران شدید و یا وقوع سیلاب دستگاه های امداد رسان برای کمک به شهروندان از آمادگی کامل برخوردار هستند.
فرماندار خور و بیابانک در ادامه از آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و اوقاف خواست مدارس، اماکن ورزشی و مذهبی را برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران نوروزی آماده کنند.
بلانیان به شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی هلال احمر بخشداری و دهیاری و مجتمع پتاس نیز دستور داد دستگاه‌های پمپاژ آب برای رفع آبگرفتگی منازل را آماده کنند و از بنیاد مسکن و سایر اعضای مدیریت بحران نیز خواست که اگر بافت فرسوده‌ای تخریب شد برای اسکان ساکنان آن آمادگی داشته باشند.
وی افزود: هم اینک بیش از 23 اماکن مذهبی شامل مساجد و حسینیه ها و 9 سالن ورزشی شهری و روستایی، 40 مدرسه با 200 کلاس و 40 سالن آماده اسکان مسافران گردشگران و سیل زدگان هستند.
بلانیان اظهار داشت: از مدیران اقامتگاه های بوم گردی انتظار می رود در مواقع سیلابی بودن و نامساعد بودن شرایط جوی از حضور گردشگران در مسیرهای سیلابی و پرخطر ممانعت کنند تا شاهد حادثه ای نباشیم.
بارندگی و جاری شدن سیل اواخر اسفند سال گذشته نیز خساراتی به خور و بیابانک وارد کرد.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
/6022 / 9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93147/ستاد-مدیریت-بحران-خور-و-بیابانک-به-حالت-آماده-باش-در-آمد
بستن   چاپ