پیام سپاهان
مجلس حمایت لازم را از برنامه‌های قرآنی دارد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 02:17:48
پیام سپاهان - نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا را تریبونی برای تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، زهرا سعیدی مبارکه با بیان این مطلب اظهار کرد: تمسک مسلمانان به قرآن کریم به عنوان کتاب مشترک عامل وحدت و اتحاد کشورهای اسلامی است.
نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: کلام‌الله مجید کتاب مشترک مسلمانان است و هیچ مشابهی نداشته، ندارد و نخواهد داشت و هر آنچه ما داریم از قرآن است و هزینه کردن در این مسیر را نباید به عنوان هزینه تلقی کرد، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در راستای ذخیره و افزایش سرمایه معنوی است و حاضران در این مسابقات چه مهمان، میزبان و شرکت‌کنندگان نور چشم و عزیز ما هستند.
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس دهم با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی صحیح و آبرومندانه برای سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برای اعتلای نام ایران اسلامی متذکر شد: به نظر من برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه‌ای که هیچ منطقی در جهان آن را نمی‌پذیرد می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران تریبونی برای تشریح دستاوردها و پیشرفت‌ها و بیان مظلومیت و ظلم‌هایی که شده باشد.
سعیدی متذکر شد: بیان محتوایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز باید توسط نخبگان این عرصه صورت بگیرد و می‌طلبد که وزارت امور خارجه ما در این زمینه دستی بر آتش داشته باشد و خود را دخیل بداند تا در آنجایی که لازم است کمک و مساعدت کند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما یاد می‌گرفتیم که به‌درستی از رهنمودهای کلام‌الله و شعائر قرآن در زندگی خود استفاده کنیم بسیاری از ناهنجاری‌های امروز در جامعه وجود نداشت، به نظر من افرادی می‌توانند بیشترین بهره را از شعائر قرآنی به دست آورند که ساعت‌ها در این محفل نورانی حضور دارند اگرچه متأسفانه ما کمترین بهره‌مندی مفید را از قرآن داشته‌ایم.
وی یادآور شد: این موضوع می‌طلبد که بیش از آنچه فکر می‌کنیم باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و در این راستا جوانان و نوجوانان را دخیل کنیم.
وی یادآور شد: اگر در این خصوص دقت نظر و هزینه کافی را نداشته باشیم به اهدافی که ترسیم کرده‌ایم به‌راحتی دست نخواهیم یافت به هر صورت مجلس شورای اسلامی حمایت لازم را از برنامه‌های قرآنی دارد و ما هم به‌عنوان نماینده مردم در خدمات قرآن و مسابقات قرآنی هستیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93163/مجلس-حمایت-لازم-را-از-برنامه‌های-قرآنی-دارد
بستن   چاپ