پیام سپاهان
109 نقطه حادثه خیز در جاده های اصفهان شناسایی شد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 09:54:40
پیام سپاهان - اصفهان- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان از شناسایی 109 نقطه حادثه خیز در این استان از ابتدای سال 93 تا 96 خبر داد.
فرزاد دادخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس شاخصه های مد نظر وزارت راه و شهرسازی، از این تعداد 67 نقطه مورد تایید این وزارتخانه قرار گرفت و مقرر شد برای برطرف کردن این نقاط از اعتبارات استانی و ملی استفاده شود.
وی با بیان این که با استفاده از اعتبارات استانی و ملی تاکنون 13 نقطه حادثه خیز در راه های استان ابرطرف شد، اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها حدود 60 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به این که از بین بردن سایر نقاط حادثه خیز در جاده های استان در دست اقدام است و عملیات اجرایی آنها در سال آینده ادامه می یابد، اضافه کرد: در زمان حاضر اقدامات لازم برای ایمن سازی، آشکارسازی و نصب علائم هشدار دهنده برای این نقاط در حال اجراست.
وی بیان کرد: برای از بین بردن برخی از این نقاط احداث تقاطع غیر همسطح نیاز است و برای این که تردد در جاده های منطقه با محدودیت ترافیکی مواجه نشود، استفاده از تقاطع پیش ساخته در دستور اداره کل راهداری قرار دارد.
دادخواه همچنین با اشاره به آغاز طرح نوروزی این اداره کل گفت: در این طرح 750 راهدار، اپراتور ماشین آلات و پشتیبان با 550 دستگاه خودرو سبک و سنگین راهداری کار تامین امنیت 11 هزار و 500 کیلومتر راههای استان اصفهان را برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اوایل اسفند کار خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آغاز کرد، گفت: در این مدت خط کشی، نصب نیوجرسی، نصب تابلوهای هشداردهنده و علائم راهنمایی و رانندگی در راه های استان انجام شد تا رانندگان به راحتی بتوانند به حرکت خود در جاده های استان ادامه دهند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرکزیت آن در کشور همواره با چالش سفر مواجه بوده است و امیدواریم با استقرار نیروهای راهداری در راه های شریانی و مواصلاتی اصفهان گشت زنی و بازرسی در راههای استان بتوانیم در کنار نیروهای انتظامی و هلال احمر زمینه تردد روان و آسایش و آرامش مسافران نوروزی در جاده های این استان را فراهم کنیم.
استان اصفهان دارای 11 هزار و500 کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
2093/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93188/109-نقطه-حادثه-خیز-در--جاده-های-اصفهان-شناسایی-شد
بستن   چاپ