پیام سپاهان
اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان 37 درصد افزایش یافت
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 18:48:14
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت : از 28 اسفند پارسال تا پنجم فروردین یک میلیون و 440 هزار گردشگر نوروزی در این استان اقامت یافتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.
فریدون الهیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در این مدت 2 میلیون و 640 هزار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافت.
وی بیشترین بازدیدهای ثبت شده در هفت روز گذشته را از باغ فین کاشان، عمارت چهلستون و عالی قاپوی اصفهان عنوان و اضافه کرد: دیروز با توجه به بارندگی ها و بدلیل کاهش ترددها در مسیر کاشان، میزان بازدیدها در این شهر کاهش یافت.
الهیاری با اشاره به اقدام ها و برنامه ریزی هایی که در استان برای مدیریت بحران و حوادث احتمالی بدنبال بارندگی های اخیر صورت گرفت، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، کار اسکان گردشگران در کمپ های روباز از شب گذشته متوقف شد و مسافران نوروزی به 59 مکان سربسته و ورزشگاه مناسب در سراسر استان هدایت شدند.
وی با بیان اینکه دوشنبه شب حدود 232 هزار مسافر در استان اسکان یافتند، تاکید کرد: تا کنون هیچ مشکلی برای اسکان مسافران نوروزی حتی در شرایط بارندگی وجود نداشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد : تعدادی از حسینیه ها و اماکن متبرکه برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شدند به طوری که دیشب مسافران برخی پروازها که بدلیل شرایط جوی ناچار به فرود در فرودگاه اصفهان شدند در این مکان ها اسکان یافتند.
الهیاری با بیان اینکه بارندگی های اخیر بدون شک در تعداد مسافران نوروزی تاثیر خواهد داشت، خاطر نشان کرد: تا کنون استقبال گردشگران از اصفهان خوب بوده است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز است.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93204/اقامت-گردشگران-نوروزی-در-اصفهان-37-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ