پیام سپاهان
گردشگر گرفتار شده در کوه صفه اصفهان نجات یافت
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 18:48:19
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: ظهر سه شنبه گردشگر 30 ساله که در منطقه آبشار تخت سیاوش کوه صفه گرفتار و دچار سرمازدگی شده بود نجات یافت.
عباس عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد از شب گذشته در قسمتی از کوه گرفتار شده و دچار سرمازدگی و ضعف شده بود.
وی افزود: مصدوم این حادثه توسط واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان الزهرا (س) منتقل شد و هم اکنون حال وی مساعد است.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت 11 امروز به آتش نشانی اعلام شد و دو تیم عملیاتی امداد و نجات کوهستان و رییس این ایستگاه به محل اعزام شدند.
فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه این جوان به دلیل صعب العبور بودن محل توسط نیروهای آتش نشانی احیای قلبی- تنفسی شد تصریح کرد: بارندگی شدید و وضعیت نامساعد جوی روند عملیات نجات را با کندی مواجه کرد اما در نهایت با استفاده از کارگاه های از پیش ایجاد شده در بدنه کوه صفه توسط آتش نشانی، این جوان به پایین کوه منتقل شد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: علائم حیاتی این مرد خوب بود اما از لحاظ جسمی جراحت داشت که به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل شد.
وی با بیان اینکه فرد همراه این جوان در آدرس دهی به نیروهای امدادی آشنایی به محل نداشته است و احتمال می رود از گردشگران نوروزی باشند توصیه کرد: شهروندان و گردشگران در روزهای بارانی به کوه صفه نروند.
به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی اصفهان اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا امشب، نسبت به آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد در جاده ها و جاری شدن سیل و روان آب در استان هشدار داد.
این اداره کل هواشناسی اصفهان برای هوای کلانشهر اصفهان در روز سه شنبه، هوای نیمه ابری تا ابری و بارش باران و احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز چهارشنبه، آسمانی قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.
6022/ 7135

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93212/گردشگر-گرفتار-شده-در-کوه-صفه-اصفهان-نجات-یافت
بستن   چاپ