پیام سپاهان
نیروهای ستاد بحران شهرداری مانع آبگرفتگی معابر اصلی اصفهان شدند
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 18:48:26
پیام سپاهان - اصفهان- معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: نیروهای ستاد بحران مناطق 15 گانه شهرداری مانع آبگرفتگی و اختلال در آمد و شد در خیابان ها و معابر اصلی این کلانشهر شدند.
حسین امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ادامه بارش ها تا 24 ساعت آینده، تیم های ستاد سیل و مدیریت بحران شهرداری اصفهان در مناطق 15 گانه همچنان به حالت آماده باش و فعال است.
وی گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی موج بارشی امروز نیز اصفهان را تحت تاثیر قرار می دهد که بر همین اساس تیم های مدیریت بحران شهرداری تا خروج کامل این موج که بامداد چهارشنبه اعلام شده است همچنان آماده اقدامات لازم و ضروری است.
امیری گفت: براساس بررسی نقشه های هواشناسی توسط کارشناسان خدمات شهری تا جمعه آینده موج جدیدی وارد کشور می شود که به همین دلیل از روز شنبه نیز مدیریت بارشی در شهر اصفهان خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: درصورت نیاز، ستاد بحران شهر اصفهان در روزهای آینده و هر زمان که لازم باشد دوباره تشکیل و فعال خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درخصوص اقدامات شهری برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر گفت: با اقدام به موقع تیم های ستاد مدیریت بحران و ستاد سیل شهرداری اصفهان، آبهای سطحی ناشی از بارش های روز گذشته در کلانشهر اصفهان در لحظه دفع شد.
وی همچنین تاکید کرد: روز گذشته و امروز عبور و مرور در شهر بدون هیچ مشکل آبگرفتگی انجام می شود و در زیرگذرهای بزرگراه های حلقه سوم ترافیکی کلانشهر اصفهان نیز هیچگونه آبگرفتگی دیده نمی شود.
امیری درخصوص توقف آب های ناشی از بارش های جوی در برخی خیابان ها نیز افزود: در برخی نقاط شهر به دلیل گود بودن نقاط آسفالتی، ماندگاری آب را داشتیم که با کمک ماشین آلات خدمات موتوری نسبت به رفع آن ها اقدام شد و این چاله های آبی را نمی توان آبگرفتگی دانست زیرا جریان ندارند و نقطه ای هستند.
وی با اشاره به تلاش کارگران خدمات شهری و کارکنان در مناطق 15 گانه شهر اصفهان برای دفع به لحظه آب های سطحی تصریح کرد: با کمک بازگشایی چاه های دفع آب سطحی سطح شهر، آب های سطحی از طریق این چاه ها دفع و از آبگرفتگی معابر پیشگیری شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین دستگاه های مکش آب و هدایت آب های سطحی به انهار و مادی ها و فضاهای سبز شهر نیز از آبگرفتگی و روان آب در سطح شهر جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا در تمام نقاط کلانشهر اصفهان برای جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی، دستگاه های خدماتی از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان خدمات موتوری در حال آماده باش هستند.
همچنین چاه های دفع آب سطحی شهر به منظور پیشگیری از آبگرفتگی معابر بازگشایی شده است.
اداره کل هواشناسی اصفهان اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا امشب، نسبت به آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد در جاده ها و جاری شدن سیل و روان آب در استان هشدار داد.
این اداره کل هواشناسی اصفهان برای هوای کلانشهر اصفهان در روز سه شنبه، هوای نیمه ابری تا ابری، و بارش باران و احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز چهارشنبه، آسمانی قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز به شهروندان و مسافران هشدار داد که با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی های شدید، از استقرار یا برپایی چادر در مجاور رودخانه زاینده رود خوددداری کنند.
6022/ 7135

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93221/نیروهای-ستاد-بحران-شهرداری-مانع-آبگرفتگی-معابر-اصلی-اصفهان-شدند
بستن   چاپ