پیام سپاهان
مهر گزارش می‌دهد؛
آماده باش تمامی نیروها در کاشان/مشکل خاصی وجود ندارد
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 18:59:05
پیام سپاهان - کاشان - تمامی نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و خدماتی در کاشان به منظور مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده باش بوده و تاکنون مشکل خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ، با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور منطقه کاشان نیز تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفته و بارش باران از روز یکشنبه به صورت پراکنده آغاز و از بعد از ظهر دوشنبه به اوج رسید و موجب شد نیروهای امدادی و خدمت رسان به حالت آماده‌باش در بیایند.
هلال احمر، آتش نشانی، نیروهای خدمات شهری، امدادی، نظامی و انتظامی و امنیتی از تمامی ظرفیت خود به جهت ارائه خدمات و مقابله با بروز حوادث غیر مترقبه و ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای از جمله فضای مجازی، رادیو و غیره ویژه اطلاع رسانی به شهروندان استفاده می‌کنند.
استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اطلاع رسانی به شهروندان
رئیس اداره هواشناسی کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به احتمال وقوع سیلاب در کاشان اظهار داشت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌های اطلاع رسانی شهروندان را نسبت به احتمال وقوع سیلاب آگاه کردیم و هشدارهای لازم در مورد مقابله سیلاب احتمالی در شهرستان کاشان و ایمن سازی اماکن مسکونی به منظور پیشگیری از ایجاد خسارت به واسطه بازبینی نقاط حساس ارائه شده است.
عباس ارغوانی با بیان اینکه بارش‌ها تا اواخر امروز (سه شنبه) ادامه دارد، افزود: بارش‌ها در اواسط روز سه شنبه ادامه دارد به نحوی که در اوایل روز این بارش‌ها تشدید می‌شود، در مناطق مرتفع بارندگی به بیش از 20 میلی متر رسیده است و روستاهایی همچون رحق در ثبت بارش باران رکورد شکسته است به نحوی که در این روستا 43 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
بارش 20 میلی متری باران در کاشان
وی ضمن اشاره به سرد شدن هوای کاشان ابراز داشت: این بارش‌ها احتمال ایجاد روان آب و سیلاب شود، تا اواخر روز دوشنبه بارندگی در کاشان به حدود 20 میلی متر و در برزک با بیشترین بارندگی بعد از رحق به 27 میلی متر رسرید.
ارغوانی با بیان اینکه سیلاب تماشا ندارد، گفت: چنانچه در مسیر مسافرت به نقاط سیلابی برخورد کردیم حتماً لازم است سریعاً از محل دور بشویم چراکه آب خروشان به‌تدریج زمین‌های اطراف را سست کرده و به‌راحتی می‌تواند افراد حاضر در صحنه را غافلگیر کند.
ضرورت همکاری شهروندان با نیروهای امدادی
وی افزود: در روستاها و مناطق در معرض سیل از مردم این درخواست را داریم که در صورت اعلام خطر از سوی دستگاه‌های امدادرسان در برابر تخلیه خانه و منطقه محل زندگی خود مقاومت نکنند زیرا وقتی جان و مال ما در معرض خطر است، اموال هیچ ارزشی ندارد، بر همین اساس شهروندان در پاکسازی بام، جلو و داخل خانه‌ها از برف و سیلاب با نیروهای امدادی همکاری کنند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه کل نیروهای عملیاتی و سازمان به حالت آماده‌باش در آمدند، اظهار داشت: این نیروها در قالب اکیپ‌های مختلف در نقاط مختلف شهر به صورت خودرویی و موتوری مستقر هستند و تا اطلاع ثانوی این وضعیت وجود دارد و امدادرسانی در صورت نیاز صورت گرفته و از نقاط مختلف به منظور جلوگیری از بروز خسارات بیشتر بازدید به عمل می‌آ ید.
آماده‌باش 100 نیروی عملیاتی آتش نشانی کاشان
مسعود چایچی با بیان اینکه 100 نیروی عملیاتی آتش نشانی کاشان به حالت آماده‌باش هستند، افزود: 25 نیروی آتش نشانی، 25 خودرو و حداقل 70 پمپ آماده خدمت رسانی است و تا اواخر روز دوشنبه 10 عملیات به واسطه تماس با 125 انجام و بالغ بر 20 عملیات بدون تماس شهروندی انجام شده است و بر همین اساس توصیه می‌شود منازل منهای 60 باید مجهز به شیر یک طرفه فاضلاب باشند و از باز بودن خروجی آبراهه‌های پشت بام و کف حیاط و پارکینگ منازل اطمینان حاصل کنند.
وی ابراز داشت: در هنگام ترک منزل به قصد مسافرت به غیر از پریز یخچال، مابقی کلیدهای مینیاتوری برق منازل را قطع و از ایستادن کنار پنجره و تکیه دادن به اجسام رسانا مثل درب و پنجره‌های فلزی و تیرهای برق در هنگام رعد و برق جداً خودداری کنید.
آماده‌باش 20 تیم آبکشی هلال احمر کاشان
رئیس هلال احمر کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه تمام تیم‌ها و نیروهای هلال احمر کاشان در حال آماده‌باش هستند، اظهار داشت: دو پایگاه امدادی در اتوبان و پایگاه امدادی مستقر در میدان بسیج به حالت آماده‌باش هستند و بخشی از نیروها نیز به صورت برخط در حالت آماده‌باش هستند.
سید منصور میرابوطالبی با بیان اینکه 20 تیم آبکشی با تجهیزات کامل آماده خدمت رسانی هستند، افزود: نیروهای ما در هر جا که لازم باشد اعزام می‌شوند و توصیه می‌کنیم شهروندان از مسافرت غیر ضروری خودداری کنند و از تماشای سیلاب جدا خودداری کنند و در صورت نیاز به شماره 112 و یا 55457979 تماس حاصل کنند.
بکارگیری 30 نیروی راهدار در کاشان
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه مأموران راهداری کاشان به جهت ارائه خدمات به حالت آماده‌باش درآمدند، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته اقدامات لازم در خصوص مقابله با وقوع سیلاب‌های احتمالی انجام شده و تیم‌های مختلف راهدار به آحاد شهروندان و مسافران خدمات ارائه می‌دهند به نحوی که مأموران راهداری در جاده قهرود به دلیل بروز مشکل حضور پررنگی داشتند.
حامد فلاحی ضمن اشاره به گشت زنی تیم‌های راهداری افزود: این گشت زنی‌ها به منظور عدم ورود آب در جاده‌ها صورت می‌گیرد و 30 نیروی راهدار در این خصوص به ارائه خدمات مشغول هستند و در قالب سه گروه مشغول به خدمت بوده و خودروهای اداره نیز در نقاط حادثه خیز جاده‌های مواصلاتی مستقر هستند.
مشکل خاصی در کاشان وجود ندارد
فرماندار کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه مشکل خاصی در کاشان وجود ندارد، اظهار داشت: تمامی عوامل امدادی، نظامی، انتظامی و خدمت رسان به منظور ارائه خدمات آماده‌باش هستند و به وظایف خود آشنا شدند و بازدید میدانی نیز از برخی روستاهای کاشان صورت گرفته است تا اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود.
علی اکبر مرتضایی ضمن اشاره به بازگشایی مسیرها نسبت به عبور روان آب‌ها افزود: 40 حسینیه و دو ورزشگاه با ظرفیت 100 هزار نفر آماده اسکان موقت شده تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه آمادگی پذیرش شهروندان کاشانی را داشته باشند و تمامی هماهنگی‌های لازم نیز صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اماکن لازم ویژه اسکان مسافران نوروزی نیز پیش بینی شده است، ابراز داشت: برخی از مسافران به دلیل بارش باران به شهرهای خود برگشتند اما مسافرانی که تاکنون در کاشان دارند، اماکن ویژه‌ای را برای اسکان آنها در نظر گرفتیم و از طریق پیامک هشدارهای لازم به آنها داده شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93254/آماده-باش-تمامی-نیروها-در-کاشان-مشکل-خاصی-وجود-ندارد
بستن   چاپ