پیام سپاهان
شهردار کاشان خبر داد:
بازگشایی چاه های جذبی اضطراری در کاشان/جای هیچ گونه نگرانی نیست
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 18:59:07
پیام سپاهان - کاشان - شهردار کاشان از بازگشایی چاه های جذبی اضطراری در کاشان خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات لازم درباره وقوع سیلاب پیش بینی شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ، شهرستان کاشان از روز یکشنبه شاهد بارش باران بوده و تا امروز نیز شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم و این تداوم بارش موجب به راه افتادن آبراهه‌ها، سیلاب‌ها و گرفتگی معابر در برخی از نقاط این شهرستان شده است.
سعید ابریشمی راد صبح سه شنبه ضمن بازدید از روند انجام ارائه خدمات توسط پرسنل شهرداری کاشان اظهار داشت: در این چند روز شهرستان کاشان شاهد بارش شدید نزولات آسمانی است و این موضوع موجب ایجاد نگرانی در مورد سیلاب‌های بالادست شهر شده بود که از روز یکشنبه اعلام وضعیت بحران کردیم.
وی از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری کاشان خبر داد و افزود: تمامی تمهیدات لازم در مورد وقوع سیلاب‌های احتمالی پیش بینی شده است و در وهله اول مهار سیلاب‌های بالادست شهرستان کاشان که از سوی بلوار امام رضا، بلوار شهدا و بلوار امام علی (ع) موجب تهدید شهر می‌شد، در دستور کار قرار گرفت.
شهردار کاشان با بیان اینکه از روز دوشنبه عملیات ایجاد راه‌های انحرافی ویژه هدایت سیلاب‌ها آغاز شده است، ابراز داشت: با توجه به طغیان رودخانه چمرود و احتمال ورود سیلاب‌های مناطق برزک، نیاسر و مرق بازدیدهای لازم نسبت به باز بودن مسیر صورت گرفت و خوشبختانه با لایروبی‌های صورت گرفته و اقدامات لازم در مورد هدایت سیلاب جای هیچ گونه نگرانی نیست.
وی ضمن اشاره به ایجاد مسیرهای انحرافی در محور اردستان گفت: تنها نگرانی ما در شهرستان کاشان رودخانه میرحیدر بود که به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته طی چندین دهه اخیر عملاً انتقال آب با مشکل مواجه شده است و با ایجاد سیلاب مجبور هستیم تا آن را به سمت بلوار امام رضا هدایت و سپس به واسطه شیب بلوار وارد رودخانه حیدر کنیم.
ابریشمی راد با بیان اینکه وضعیت دفع آب‌های سطح شهری در کاشان به صورت چاه‌های جذبی است، اظهار داشت: نیروهای لازم جهت هدایت آب به چاه‌های جاذب و چاه‌های اضطراری چینش شده و پمپ‌های لجن کش در اطراف آنها نیز در صورت محدود شدن این چاه‌ها مستقر شده است، در خیابان گازرگاه نیز با توجه به اصلاح شبکه در این منطقه و بارش باران عملیات متوقف و نیروهای شهرداری کاشان در محل مستقر و ارائه خدمات داشته و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93256/بازگشایی-چاه-های-جذبی-اضطراری-در-کاشان-جای-هیچ-گونه-نگرانی-نیست
بستن   چاپ