پیام سپاهان
سیلاب 370 واحد مسکونی را در اصفهان آسیب زد
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 03:40:36
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیلاب به 370 واحد مسکونی و بخشی از پل های مواصلاتی در این استان را خسارت وارد کرده است.
منصور شیشه فروش سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این منازل مسکونی در مناطق مختلف استان بویژه در مناطق شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خور و بیابانک و نایین و بخشی از بخش های غربی استان بود.
وی اضافه کرد: آبگرفتگی ها، طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق مختلف استان تا حد زیادی مهار شد و همین امر خسارت های زیادی را برای منطقه در پی نداشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه گذشته از جنوب و غرب وارد کشور شد اغلب نقاط استان را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرا گرفت و این توده هوایی امشب از نایین و خور وبیابانک خارج شد.
وی درباره بارش برف در غرب استان تصریح کرد: مناطق کلوسه در فریدونشهر مسدود شده است و مسیر بویین میاندشت به خوانسار با بارش شدید برف روبه رو بودند و برای ساعتی مسدود بود و سپس بازگشایی شد، اما برای هر 2 عملیات امدادرسانی انجام گرفت.
شیشه فروش درباره سیلاب کلانشهر اصفهان اظهارداشت: این سیلاب با دِبی تقریبی 60 مترمکعب برثانیه مربوط به رودخانه فصلی ' شور' در شهرستان دهاقان واقع در شمال استان بود که پس از عبور از سد نکوآباد مبارکه وارد بستر زاینده رود شد اما با برنامه ریزی و همکاری مطلوب رسانه ها، شهرداری، آتش نشانی، پلیس و دیگر نهادهای مربوطه حاشیه رودخانه تخلیه و اجازه حضور مردم و گردشگران نوروزی برای کاهش خطرات احتمالی گرفته شد.
به گفته وی در جریان تخلیه پارک ها و حاشیه زاینده رود از مردم از تردد و استقرار بالغ بر سه هزار خودرو از خیابان های مشرف به پارک ها جلوگیری شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد : خوشبختانه عملیات لایروبی، پاک سازی مادی ها و نهرها از نخاله ها و بهبود بستر زاینده رود برای عبور آسان سیلاب در ساعت قبل از وقوع آن بخوبی انجام شد تا میزان خسارات به صفر برسد.
در همین ارتباط بخشدار مرکزی نایین گفت: بارش شدید و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در دهستان های بهارستان و کوهستان این شهرستان، دیوارهای 6 واحد مسکونی و باغ روستایی را تخریب کرده است.
احسان بابایی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه خسارت وحشتناکی در این منطقه نداشته ایم ولی به دیوارهای سه باغ ، یک آغل، محل نگهداری کبوتر، واحد مسکونی خسارت وارد شد.
به گفته وی سیلاب همچنین چند جاده خاکی را هم تخریب کرده است.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش شدید برف و باران در شرق و غرب استان که از یکشنبه گذشته آغاز شد بسیاری از رودخانه های فصلی این مناطق جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
فعالیت سامانه بارشی اخیر اگر چه بیشتر زنگ بحران را به صدا در آورد اما موجی از مسرت و خوشحالی را نیز بین مردم سراسر استان به ویژه کشاورزان که سالهاست با خشکسالی و کمبود منابع آبی دست و پنجه نرم می کنند، ایجاد کرده است.
6020 / 7136/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93259/سیلاب-370-واحد-مسکونی-را-در-اصفهان-آسیب-زد
بستن   چاپ