پیام سپاهان
فرماندار:
خسارت های سیلاب به کاشان در دست بررسی است
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 03:40:45
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار ویژه کاشان گفت: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت های وارده به مناطق شهری و روستایی این شهرستان در نتیجه بارندگی ها و جاری شدن سیلاب در 2 روز گذشته هستند.
علی اکبر مرتضایی قهرودی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه این بارندگی ها با مدیریت و کنترل اوضاع جز آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در شهرها و روستاها خسارت جانی دربر نداشت.
وی بیان کرد: تنها به چند خانه قدیمی در کاشان آسیب هایی وارد شد اما هیچ ربطی به بارندگی ها نداشت زیرا از پیش مقاوم ساخته نشده بودند و با جابجایی، مکانی برای این خانواده ها نیز در نظر گرفته شده تا خانه های خود را بازسازی کنند.
فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: با اختصاص 40 باب حسینیه، سه کمپ و 2 ورزشگاه در مجموع با ظرفیت 100 هزار نفر تمهیدات لازم برای مسافران نوروزی نیز در نظر گرفته شد.
وی تاکید کرد: در بازدیدهای میدانی از شهرها و روستاهای کاشان مشخص شد که با توجه به اقدام های پیشگیرانه در شرایط کنونی مورد حادی که برطرف کردن آن از توان نیروهای امدادی خارج باشد، وجود ندارد و شهروندان در آرامش خاطر بهاری به برنامه های روزانه خود بپردازند.
مرتضایی عنوان کرد: همه عوامل دستگاه های اجرایی، امدادی، خدمت رسان و نیروهای مسلح کاشان با هماهنگی شورای مدیریت بحران این شهرستان برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافرین نوروزی و رویارویی با بحران های احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند و مرخصی همه شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی تا اطلاع بعدی لغو شده است.
وی با اشاره به استقرار بخشداران در شرایط بحرانی افزود: دهیاران نیز باید همه ظرفیت های محلی و مشارکت عمومی را جهت مدیریت بحران در روستاها به خدمت گیرند.
فرماندار کاشان همچنین بر ضرورت اقدام های پیشگیرانه و خودداری از اسکان در حاشیه رودخانه های این شهرستان به ویژه از سوی میهمانان نوروزی تاکید کرد و یادآور شد: در صورت بروز حادثه شهروندان با حفظ خونسردی به پیام و اطلاعیه های رسمی شورای مدیریت بحران توجه کرده و در صورت نیاز به کمک با نیروهای امدادی همکاری کنند.
رییس اداره هواشناسی کاشان نیز میزان بارندگی 48 ساعت گذشته در این شهرستان را 32 میلیمتر عنوان کرد و گفت: در 48 ساعت آینده شاهد بارش های پراکنده و خفیف خواهیم بود.
عباس ارغوانی افزود: با این بارش ها میزان بارندگی سال زراعی جاری به 136.2 میلیمتر رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 30.5 میلمتر و میانگین بارندگی های بلند مدت در شهرستان کاشان 95 میلیمتر بوده است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93261/خسارت-های-سیلاب-به-کاشان-در-دست-بررسی-است
بستن   چاپ