پیام سپاهان
ذخائر آب آشامیدنی کافی برای اصفهان وجود دارد
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 22:03:25
پیام سپاهان - اصفهان - معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: برغم بارندگی های روزهای اخیر هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی استان بوجود نیامد و ذخائر کافی در مخازن آب وجود دارد.
ناصر اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود کدورت و گل آلودگی آب رودخانه زاینده رود بدلیل بارندگی های زیاد این روزها به دلیل تجربه های موجود و پیش بینی های لازم در این زمینه با هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی اصفهان بزرگ مواجه نشدیم.
وی با بیان این که اکنون شرایط تامین و توزیع آب آشامیدنی در اصفهان، عادی است، اظهارداشت: آب کافی در مخازن بزرگ که ظرفیت آنها حدود 700 هزار متر مکعب می باشد، نگهداری شده است.
اکبری یادآور شد : در چنین شرایطی و مواقع اضطراری، اقدام های لازم پیش از رسیدن آب به تصفیه خانه باباشیخعلی انجام می شود تا مشکل خاصی در تصفیه آب و تامین آب آشامیدنی بوجود نیاید.
وی اضافه کرد: همچنین اگر شرایط خاصی بوجود آید با تمهیدات اندیشیده شده، تصفیه خانه بطور کامل از مدار خارج نمی شود بلکه با حدود 50 درصد ظرفیت خود کار می کند.
به گزارش ایرنا، شبکه آب آشامیدنی اصفهان بزرگ حدود پنج میلیون نفر را در مرکز کشور پوشش می دهد.
تصفیه خانه بابا شیخعلی یکی از بزرگ ترین تصفیه خانه های آب ایران به شمار می رود که در غرب اصفهان و در جوار شهر زاینده رود واقع شده است.
آب این تصفیه خانه در ابتدایی ترین نقطه، از سد زاینده رود و پس از آن از سد چم آسمان در فاصله هشت کیلومتر بالاتر از این مجموعه بوسیله کانال سرپوشیده تامین می شود.
در پی بارش شدید باران و برف که از روز یکشنبه در غرب استان آغاز شد و روز دوشنبه سراسر استان را فرا گرفت، حجم آب رودخانه زاینده رود و کدورت آن افزایش یافته است.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93287/ذخائر-آب-آشامیدنی-کافی-برای-اصفهان-وجود-دارد
بستن   چاپ