پیام سپاهان
کویر مرنجاب به روی گردشگران باز است
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 22:03:31
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: ورود گردشگران و مسافران نوروزی به کویرهای مرنجاب، سنبک، ویگل، سیازگه، چاه عروس و دیگر نقاط کویری این شهرستان از سر گرفته شد.
اسماعیل بایبوردی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران در 2 روز گذشته با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان ورود گردشگران و مسافران نوروزی به کویرهای مرنجاب، سنبک، ویگل، سیازگه، چاه عروس و دیگر نقاط کویری تا بهبود شرایط جوی ممنوع شده بود که با توجه به بهبود شرایط جوی به روال عادی بازگشت.
وی با اشاره به تلاش ها جهت قرار گرفتن مسیر مرنجاب در حوزه راه های وزارت راه و شهرسازی، از گردشگران خواست تا با احتیاط در محورهای کویری این شهرستان رفت و آمد کرده و برای بهره مندی بیشتر از جاذبه های منطقه از خودروهای ایمن و راهنمایان محلی استفاده کنند.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: کویرهای این شهرستان خارج از حریم قانونی قرار دارند و جاده های آن در حوزه راه های وزارت راه و شهرسازی قرار نمی گیرد؛ با توجه به این شرایط ویژه، سه مدیر ساماندهی برای منطقه های مرنجاب، سنبک و سیازگه ابوزید آباد معرفی و ساماندهی این نقاط کویری آغاز شده است.
وی اضافه کرد: باید به دنبال رونق گردشگری پایدار باشیم و با نگاه تخصصی به این مقوله، رونق کسب و کارها و اشتغال پایدار را رقم بزنیم که البته در این راستا اقدام هایی جهت ساماندهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب جریان داشته و از جمله کاروانسرای مرنجاب آماده اسکان نزدیک به 120 گردشگر داخلی و خارجی می باشد.
بایبوردی عنوان کرد: به زودی در پنج نقطه از کویر مرنجاب امکاناتی مانند سرویس های بهداشتی، نمازخانه و آب انبار به بهره برداری خواهد رسید و تمهید کمپ های موقت جهت اسکان گردشگران در دستور کار قرار دارد.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان دهها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصل نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93294/کویر-مرنجاب-به-روی-گردشگران-باز-است
بستن   چاپ