پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان خبر داد؛
رونق تولید از محورهای موضوعی جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان است
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 22:14:40
پیام سپاهان - کاشان - مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: رونق تولید به عنوان یکی از محورهای موضوعی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان انتخاب شده است.

مرتضی والی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به هفتم فروردین روز هنرهای نمایشی اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ و پیشینه و تمدن‌ها واضح است، آن نظام‌های حکومتی در کشور و جهان ماندگار هستند که ارتباط گسترده‌ای با مردم و حکمرانی خوبی داشته‌اند که این مهم با استفاده از ابزارهای مختلفی محقق می‌شود و یکی از این ابزارها هنر است.
وی با بیان اینکه هنر در جهان ماندنی است، افزود: هر تعامل و ارتباطی نیز که با هنر پیوند بخورد ماندنی و ماندگار است چرا که صاحب نظران، حکماً، دانشمندان و غیره به دلیل آنکه با هنرمندان پیوند خوردند، در تاریخ یاد و نامشان ثبت و ضبط شده است که این مهم نشان دهنده تأثیر شگرف هنر در عرصه‌های مختلف است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هنرهای نمایشی را یکی از انواع هنرهای تأثیرگذار دانست و ابراز داشت: ما بر این باوریم که هنر تئاتر کاراترین ابزار مدیریت شهری بر شهروندان است زیرا آموزش شهروندی و خانواده به آحاد شهروندان در قالب تئاتر میسر است و دلیل این اثرگذاری آن است که هنرمند آن نقش را زندگی می‌کنند و مخاطب پیام نمایش را بدون هیچ تغییر و دستکاری از بازیگر دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه معتقدیم همه محتواهای مهارت‌های زندگی اجتماعی را می‌توان در قالب تئاتر به شهروندان منتقل کرد، گفت: یقیناً می‌توان به واسطه تئاتر و اجرای چندین نمایش در باب رونق تولید، بارقه و امیدی را در دل مردم ایجاد کرد زیرا بر این باور هستیم تئاتر مؤثرترین ابزار رساندن پیام به مخاطب است، بسیاری از هزینه‌های آموزش‌های اجتماعی با اجرای تئاتر و القای آن به مخاطب کم می‌شود و حتی سرعت و اثرگذاری نیز افزایش پیدا می‌کند.
والی زاده ضمن اشاره به الگوگیری مخاطبان از بازیگران تئاتر اظهار داشت: ما از این ظرفیت می‌توانیم بسیار استفاده کنیم چراکه خاستگاه هنر و تئاتر از ایران باستان آغاز شده است و بر همین اساس یکی از محورهای تئاتر در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان «رونق تولید» خواهد بود.
وی با بیان اینکه کاشانی‌ها در عرصه تئاتر و تعزیه صاحب سبک هستند، افزود: خرسندیم که طی چند سال اخیر کاشان یک روز بدون اجرای تئاتر نداشته است و روزانه حداقل یک تئاتر در این شهرستان روی صحنه می‌رود اما باید دقت کرد که کاشان نباید به سمت تئاترهای سطحی پیش برود چرا که در این شهرستان 14 دوره جشنواره تئاتر مهر برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ضمن تاکید بر اهتمام به موضوع آموزش در حوزه تئاتر ابراز داشت: ما افراد مستعد زیادی در حوزه تئاتر داریم و خانه تئاتر کاشان در این زمینه تأثیر بسزایی دارد و لازم است از ظرفیت‌های پیشکسوتان نیز استفاده کند چراکه ظرفیت‌های زیادی در این شهرستان وجود دارد و وجود سالن‌های متعدد نمایش گواه این مطلب است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93303/رونق-تولید-از-محورهای-موضوعی-جشنواره-ملی-تئاتر-مهر-کاشان-است
بستن   چاپ