پیام سپاهان
شهردار اصفهان:
مادی های شهر اصفهان باید لایروبی شود
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 22:14:40
پیام سپاهان - شهردار اصفهان گفت: مادی های شهر اصفهان که 320 کیلومتر را شامل می‌شود، باید هرچه سریع‌تر لایروبی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری در روز گذشته برای جلوگیری از صدمات احتمالی ناشی از سیل در شهر، قدرت اجرایی شهر را اثبات کرد، اظهار داشت: همه دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه مانند خدمات شهری، آتش نشانی و دیگر حوزه‌ها به خوبی وظایف خود را انجام دادند.
وی ادامه داد: ما در ایام نوروز با دو موضوع ستاد خدمات سفر و احتمال وقوع سیل روبرو شدیم که با برنامه‌ریزی هر دو موقعیت مدیریت شد و بدون غفلت از بروز حادثه در شهر جلوگیری کردیم.
موضوع لایروبی مادی های شهر
شهردار اصفهان با بیان اینکه در بازدید که من روز گذشته از حاشیه رودخانه زاینده رود داشتم، مشخص شد که حادثه‌ای شهر را تهدید نمی‌کند اما در هر صورت اقدامات پیشگیرانه به خوبی انجام شد، تصریح کرد: ما اکنون با موضوع لایروبی مادی های شهر اصفهان که 320 کیلومتر را شامل می‌شود، مواجه هستیم و باید هرچه زودتر این کار اجرایی شود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت مادی های شهر یکی از فرصت‌های ما برای ایجاد یک سوپاپ اطمینان در شهر و جلوگیری از بروز بحران بود.
نوروزی با اشاره به اینکه این بارش‌ها ادامه دارد و باید همچنان آمادگی خود را در شهرداری حفظ کنیم تا همانطور که اصفهان در بسیاری از عرصه‌ها درخشیده در مدیریت بحران هم سرآمد باشد، گفت: امنیت، سلامت و آرامش شهروندان اصول مهم مدیریت شهری است.
وی افزود: ما پیش بینی افزایش 50 درصدی گردشگران نوروزی نسبت به سال قبل را داشتیم اما به دلیل شرایط جوی در اصفهان این امکان برای همه گردشگران فراهم نشد. با این وجود باید سرکشی‌های سرزده مدیران شهری از ستادهای هدایت مسافران ادامه داشته باشد تا نواقص موجود برطرف شود و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری هم وضعیت نوروز امسال را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد.
ورود گردشگر نوروزی به شهر اصفهان 12 درصد افزایش یافت
در ادامه این جلسه، مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به شرایطی که در روزهای اخیر به واسطه بارش‌ها در شهر داشتیم، ستاد خدمات سفر و نیز مدیریت بحران در شهر فعال بود، اظهار کرد: فعالیت همه مدیران مناطق و معاونان برای هر دو موضوع به صورت شبانه روزی بود.
احمدرضا مرادی ادامه داد: با مدیریتی که برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط بارندگی اتخاذ شد، همه مسافران در مکان‌های مسقف اسکان داده شدند و هیچ خسارت جانی و مالی به شهر در اثر بارش‌ها وارد نشد.
وی گفت: باغ فدک تعطیل شده است و مسافران به مکان‌های مسقف هدایت می‌شدند. مراکز پشتیبانی و ورزشگاه‌ها نیز در این روزها با افزایش ظرفیت خود میزبان گردشگران شهر اصفهان بودند.
مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان افزود: با وجود اینکه رسانه‌ها به مسافران در خصوص سیل و عدم سفر در این روزها هشدار داده بودند اما تعداد ورودی گردشگران به شهر اصفهان در مقایسه با سال گذشته 12 درصد افزایش یافت که در پنج شب نخست این افزایش به 21 درصد هم رسید.
مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: باغ فدک و دیگر مراکز اسکان مسافران نوروزی در شهر اصفهان تحت نظارت 350 نیروی آتش نشانی قرار دارد.
وی با بیان اینکه از 15 مکان اسکان مسافران در شهر اصفهان با به کارگیری 120 نیرو بازدید کردیم، گفت: در روز گذشته که هشدار بالا آمدن سطح آب رودخانه اعلام شد، 10 فروند قایق، هشت دستگاه خودرو و 30 غواص آتش نشانی در حاشیه رودخانه، مستقر شدند و همه ایستگاه‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار داشتند.
محسن گلابی بیان داشت: تصادف و آب‌گرفتگی خانه‌های شهر از جمله حوادث روزهای اخیر بود. همچنین با توجه به اسکان مسافران هیچ حادثه‌ای رخ نداده و فقط 37 تخریب، تصادف و آب‌گرفتگی گزارش شد.
وی افزود: حدود 40 سالن ورزشی در شهر اصفهان برای اسکان حدود شش هزار مسافر در شهر تجهیز شده است که در صورت اسکان ایمنی آنها افزایش می‌یابد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93304/مادی-های-شهر-اصفهان-باید-لایروبی-شود
بستن   چاپ