پیام سپاهان
یک مقام پلیس فتا مطرح کرد؛
جامعه پزشکی طعمه جدید کلاهبرداران سایبری
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 22:14:41
پیام سپاهان - یک مقام پلیس فتا از دستگیری فردی که با جعل عنوان و به بهانه ویزیت جمعی کارکنان یک ارگان دولتی، اقدام به برداشت 400 میلیون ریال از حساب چند پزشک کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان، گفت: در پی شکایت چندین پزشک یکی از کلینیک‌های تخصصی دندان پزشکی استان مبنی بر اینکه فردی به بهانه ویزیت جمعی کارمندان یکی از ارگان‌های دولتی، آنها را فریب داده و به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص، این افراد را اغفال کرده و اقدام به برداشت غیر مجاز 400 میلیون ریال وجه از حساب‌های شاکی کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ مرتضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از شنیدن اظهارات شکات و با استعلام از مبادی ذیربط و بررسی‌های فنی پرونده، اقدامات تخصصی خود به منظور شناسایی متهم را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات پلیسی و انجام یک سری اقدامات تخصصی در نهایت موفق شدند مکان متهم 30 ساله این پرونده که در یکی از استان‌های شمالی بود و دست به فعالیت گسترده در تمام استان‌ها زده بود را شناسایی کنند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: اظهارات مالباختگان و اطلاعات به دست آمده حاکی از آن بود که متهم موصوف با استفاده از چندین خط تلفن همراه و همچنین با جعل عنوان، خود را نماینده یکی از ارگان‌های دولتی معرفی می‌کرده و با ترفند ارائه خدمات درمانی برای کارکنان از پزشکان بیمارستان کلاهبرداری کرده است که تحقیقات در مورد این پرونده ادامه دارد.
سرهنگ مرتضوی خطاب به عموم شهروندان توصیه کرد: برای واریز هرگونه وجهی به حساب شما فقط شماره 16 رقمی کارت عابر بانک کفایت می‌کند و نیازی به حضور در پای دستگاه خودپرداز و دیگر اطلاعات حساب شما اعم از رمز اول و دوم و cvv2، و…، نیست.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93305/جامعه-پزشکی-طعمه-جدید-کلاهبرداران-سایبری
بستن   چاپ