پیام سپاهان
گردشگری روستایی با دائمی شدن نوروزگاه ها توسعه می یابد
پنجشنبه 8 فروردين 1398 - 07:20:36
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با بیان این که با ایجاد نوروزگاه های دائمی صنعت گردشگری روستایی توسعه می یابد، گفت: راه اندازی نوروزگاه ها در معرفی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی روستایی کارآمد و تاثیر گذار است.
به گزارش ایرنا، سعید انصاری روز چهارشنبه در سفر به تیران و کرون و بازدید از دو نوروزگاه این شهرستان افزود: ظرفیت های تاریخی و طبیعی در روستاهای اصفهان وجود دارد که کمتر به این قابلیت ها توجه شد و نوروزگاه ها اقدامی برای معرفی این ظرفیت است.
وی بیان کرد: راه اندازی 40 نوروزگاه در سراسر استان علاوه بر معرفی روستاها به استراحت های مناسبی برای رانندگان تبدیل شد که این موضوع سفر را برای گردشگران جذب تر کرده است.
مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری اصفهان ادامه داد: راهنمایی مسافران و گردشگران از شهرها به سمت روستاها به رونق اقتصادی روستایی منجر می شود اما این حرکت نباید فقط مخصوص نوروز باشد بلکه در طول سال با ایجاد نوروزگاه های دائمی صنعت گردشگری روستایی توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به مرمت و بازسازی 500 خانه تاریخی روستایی و بهره برداری از آن ها در صنعت بوم گردی، یادآور شد : این خانه های تاریخی توسط مالکان و سرمایه گذاران بازسازی شده و برای اقامت و برنامه های فرهنگی به گردشگران واگذار می شود.
انصاری اضافه کرد: فعالیت های موثر محلی برای معرفی روستاها در حال انجام است و برای نوروز 20 هزار نقشه با این رویکرد تهیه و در بین مسافران توزیع می شود.
استان اصفهان دارای بیش از یک هزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت حدود 600 هزار نفر است که حدود 900 روستادارای بیش از 20 خانوار است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93308/گردشگری-روستایی-با-دائمی-شدن-نوروزگاه-ها-توسعه-می-یابد
بستن   چاپ