پیام سپاهان
بر طبق برآورد اولیه؛
سیلاب اخیر بیش از1650 میلیارد ریال به استان اصفهان خسارت زد
پنجشنبه 8 فروردين 1398 - 16:38:33
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برآورد اولیه خسارت سیلاب در این استان بیش از یکهزار و 650 میلیارد ریال است و رقم دقیق آن پس از جمع بندی نهایی مشخص خواهد شد.
منصور شیشه فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سیلاب اخیر به بیش از 700 واحد مسکونی، بخشی از پل های مواصلاتی، زمین های کشاورزی، مجموعه های پرورش طیور و ابنیه زیربنایی آسیب زد.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای آسیب دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اظهارداشت: با برنامه ریزی، اقدامات و اطلاع رسانی مناسب، آبگرفتگی ، طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق مختلف استان تا حد زیادی کنترل شد و از خسارت های بیشتر در منطقه جلوگیری کرد.
به گفته وی خسارات تمام واحدهایی که بیمه داشته اند پرداخت می شود و در این ارتباط بنیاد مسکن نیز برای بازسازی واحدها اعلام آمادگی کرده است.
شیشه فروش افزود : 100 خانوار ساکن شهرستان سمیرم در ساعات آینده و قبل از بارش های مجدد به مکان های امن منتقل می شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به لزوم برنامه ریزی و مشارکت همه جانبه دستگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی و همکاری مطلوب رسانه ها، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، پلیس و دیگر نهادهای مربوطه در زمان عبور سیلاب از کلانشهر اصفهان، حاشیه رودخانه تخلیه شد و خسارت مالی و جانی در پی نداشت.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش برف و باران در شرق و غرب استان اصفهان در روزهای اخیر، بسیاری از رودخانه های فصلی منطقه جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
6022 / 6020/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93311/سیلاب-اخیر-بیش-از1650-میلیارد-ریال-به-استان-اصفهان-خسارت-زد
بستن   چاپ