پیام سپاهان
بازدید از جاذبه های گردشگری آران و بیدگل 10 درصد افزایش یافت
پنجشنبه 8 فروردين 1398 - 16:38:38
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: آمار بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری به ویژه اثرهای تاریخی این شهرستان در دور نخست سفرهای نوروز 1398 به نسبت سال گذشته افزایش 10 درصدی نشان می دهد.
اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کویر مرنجاب در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: افزون بر 80 هزار نفر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی در دور نخست تعطیلات نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
وی همچنین به افزایش 70 درصدی میزان اقامت گردشگران نوروزی در آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: افزون بر 18 هزار نفر در این شهرستان اسکان یافتند که از جمله علت های آن افزایش چهار برابری میزان اقامتگاه های این شهرستان نسبت به سال گذشته است.
فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: همچنین ظرفیت اقامتی پیش بینی شده برای نوروز امسال بیش از سال گذشته و شامل اقامتگاه های رسمی، بقعه های متبرکه، خانه های معلم و کلاس های درس بود.
وی عنوان کرد: 9 واحد اقامتی با 500 تخت، 50 خانه مسافر با ظرفیت تقریبی 500 نفر- شب اقامت، 195 کلاس با ظرفیت یکهزار نفر، پنج باب خانه معلم و مهمانسرا با ظرفیت 100 نفر و 20 بقعه متبرکه با ظرفیت سه هزار نفر میزبان میهمانان نوروزی در دور نخست سفرها بوده است.
به گفته بایبوردی، کویر مرنجاب، شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی)، کویر سیازگه ابوزیدآباد و محور سنبک- ویگل جزو اثرهایی بودند که بیشترین بازدیدکنندگان را به خود جلب کردند.
وی یادآور شد: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری، مذهبی، طبیعت گردی، نجوم، سافاری، ریگ درمانی و نمک درمانی دارد که بزرگترین فعالیت سودآور پس از نفت و خودروسازی، امیدبخش ترین، شاخص ترین و پاک ترین صنعتی است که می تواند به اشتغال و توسعه پایدار کمک کند اما جهت بهره برداری مناسب نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم.
شهرستان آران و بیدگل 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 135 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93318/بازدید-از-جاذبه-های-گردشگری-آران-و-بیدگل-10-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ