پیام سپاهان
ساکنان خانه های تخریبی سمیرم در مدارس مستقر شدند
پنجشنبه 8 فروردين 1398 - 16:38:41
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: حدود 90 خانوار بافت های فرسوده و آسیب دیده از بارندگی ها و سیل اخیر در مدارس این شهر ساکن شدند.
محمد نادری سمیرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدرسه افشار در محله قلعه و مدرسه شهید نادری در محله کوشک برای اسکان اضطراری مردم در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: چهار مدرسه دیگر آماده اسکان اضطراری مردم در صورت ادامه بارش ها و اعلام جمعیت هلال احمر هستند.
وی با اشاره به آمادگی 20 مدرسه برای اسکان های نوروزی ، تصریح کرد: 502 مسافر و گردشگر در مدت 72 ساعت بارندگی روزهای گذشته در مدارس سمیرم رایگان و بدون دریافت هزینه ای اسکان داده شدند.
رییس جمعیت هلال احمر سمیرم در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: 50 خانوار اسکان یافته در مدرسه افشار، ساکنان خانه های تخریبی و در خطر محله قلعه هستند.
سید نورمحمد موسوی اظهارداشت: وضعیت برخی خانه های محله کوشک خطرناک و برخی دیوارهای منازل آنها تخریب شده بودند که تعدادی از خانوارهای این محله در مدرسه نزدیک به این محله اسکان داده شدند.
وی با بیان این که اقلام امدادی و غذایی در این مدت بین نیازمندان و خانوارهای بی سرپناه توزیع شده است، ادامه داد: همه کارکنان و امدادگران این سازمان در آماده باش کامل هستند و تنها در یک روز 46 عملیات تخلیه آب از منازل انجام داده اند.
موسوی به اجرای عملیات امداد کوهستان امدادگران این جمعیت در بخش پادنای بزرگ و غرب سمیرم اشاره و اضافه کرد : پل منطقه گردشگری آب ملخ بطور کامل تخریب شد و 15 گردشگری که در آن سوی پل بودند در مکانی امن اسکان داده شدند.
رییس جمعیت هلال احمر سمیرم ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم پس از اعلام هشدارها نسبت به تخلیه ساختمان های در خطر تخریب و فرسوده مدیران استانی تصمیمات خوبی برای جبران خسارت ها در نظر بگیرند تا شرایط بهتری را در آینده شاهد باشیم.
ه گزارش ایرنا، سمیرم منطقه ای کوهستانی و شیب دار است که عمده روان آب ها و بارش باران در آن ببه سمت جریان شیب سرازیر می شود.
تعداد زیادی از خانه ها بویژه در محله های قلعه، کهریز، خواجگان و کوی امام سجاد(ع) در دامنه کوه و تپه های اطراف این شهر بنا شدند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93322/ساکنان-خانه-های-تخریبی-سمیرم-در-مدارس-مستقر-شدند
بستن   چاپ