پیام سپاهان
اخبار کوتاه از استان اصفهان
جمعه 9 فروردين 1398 - 02:12:55
پیام سپاهان - اصفهان - نجات پنج خانوار گرفتار طوفان شن در انارک ، استفاده گردشگران نوروزی از مسیریاب در کاهش ترافیک موثر است و افزایش 20 درصدی سفرهای نوروزی در کشور از جمله اخبار کوتاه روز پنجشنبه استان اصفهان است.
** افزایش 20 درصدی سفرهای نوروزی در کشور
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی دو روز گذشته در سطح کشور آمار افزایش 20 درصدی سفر‌های نوروزی داشته ایم
ولی تیموری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران نایین افزود: از ابتدای سال 98 تاکنون 29 میلیون اقامت شب در نیمه نخست سفر‌های نوروزی در کشور با افزایش هشت درصدی نسبت به آمار پارسال، ثبت شد و پیش بینی می‌ شود متوسط این رقم به بالای 20 درصد در پایان دور دوم سفر‌های نوروزی برسد.
به گفته وی با توجه به شرایط آب و هوایی 2 روز گذشته در کشور آمار افزایش 20 درصدی سفر‌های نوروزی نسبت به سال گذشته به 8 درصد کاهش، اما با شروع موج دوم سفر‌های نوروزی و مناسب بودن شرایط آب و هوا پیش بینی می‌ شود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
وی ادامه داد: 22 دستگاه، سازمان، نهاد تمهیدات لازم را برای سفر‌های نوروزی در دستور کار خود قرار دادند که در هیچ نقطه‌ای از کشور با کمبود اسکان و اقامتگاه روبه رو نبوده و تا مسافرین داخلی و گردشگران بین المللی با بهترین شرایط ممکن سال 98 را با سفر نوروزی خاطره انگیز آغاز کنند.
تیموری گفت: کشور ایران با بالغ بر 80 میلیون جمعیت، با ظرفیت‌های ویژه گردشگری جذابیت ‌های تاریخی و فرهنگی در تمامی نقاط آن، نقطه عطفی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و سرمایه گذاران با قوت قلب بیشتری می‌ توانند در این عرصه سرمایه گذاری کنند.
وی اضافه کرد: وجود غنای تاریخی و تمدن قبل از اسلام شهرستان نایین را در کنار جاذبه ‌های طبیعی این شهرستان در حد فاصله 140 کیلومتری، کوهستان را به کویر وصل می‌ کند که ادغام تمدن کهن با تنوع اقلیمی و جغرافیایی این شهر کهن را به عنوان قطب گردشگری مرکزی ایران به همراه داشته است.
وی گفت: سیاست سازمان میراث فرهنگی برای توزیع سفر و درآمد‌های گردشگری بر این است که با تقویت زیرساخت ‌های خدماتی، پذیرایی و اقامتی در نایین بخشی از انباشت بار گردشگری در اصفهان و یزد کاهش و به شهر نایین به عنوان قطب گردشگری افزوده شود.
شهرستان نایین با بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
/7136
** نجات پنج خانوار گرفتار طوفان شن در انارک
رئیس جمعیت هلال احمر نایین گفت: پنج دستگاه خودرو که در طوفان شن منطقه انارک این شهرستان گرفتار شدند از سوی نیروی های این جمعیت نجات یافتند.
ابراهیم عادل زاده نایینی شامگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این مسافران در کویر انارک - نایین گرفتار طوفان شن شدند که با تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر و نیروهای امدادی انارک نجات یافتند.
امدادرسانی به افراد گرفتار در کویر انارک و منطقه عشین به مدت 72 ساعت طول کشید.
وی افزود: این مسافران بلافاصله به پایگاه امداد و نجات انارک و نایین منتقل و اسکان داده شدند.
شهر کویری انارک در 75کیلومتری نایین قرار دارد.
7136
** استفاده گردشگران نوروزی از مسیریاب در کاهش ترافیک موثر است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: استفاده گردشگران نوروزی از برنامه های مسیریاب و نقشه های تلفن همراه در کاهش ترافیک و سردرگمی آنها در مکان یابی در کلانشهر اصفهان موثر بود.
علیرضا صلواتی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نظر سنجی که از گردشگران نوروزی در اصفهان صورت گرفت 65 درصد آنها از برنامه های مسیریاب و ابزارهای هوشمند از جمله اصفهان ترافیک استفاده کردند.
وی با بیان اینکه از اول تا ششم فروردین امسال در مجموع حدود 210 هزار نفر از قطار شهری اصفهان استفاده کردند، خاطرنشان کرد: تعداد مسافران قطار شهری از حدود 11 هزار نفر در اول فروردین به حدود 40 هزار نفر در ششم فروردین رسید.
صلواتی با اشاره به اینکه طرح استفاده از قطار شهری برای گردشگران نوروزی امسال برای نخستین بار اجرا می شد، افزود: با وجودیکه این طرح در گام های اولیه قرار داشت اما استقبال خوبی از آن صورت گرفت و اگر این تعداد مسافر می خواستند با خودروی شخصی به خیابان ها بیایند بدون شک با افزایش ترافیک مواجه می شدیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی هر روز 600 دستگاه اتوبوس در کلانشهر اصفهان مشغول خدمات رسانی بودند، گفت: روزانه 250 هزار مسافر از طریق اتوبوس در شهر جابه جا شدند.
وی با اشاره به تردد یکهزار و یکصد تاکسی در 14 ایستگاه گردشگری شهر، ادامه داد: 12 هزار سفر توسط آنها از ابتدای تعطیلات نوروز تا کنون انجام شد.
صلواتی با بیان اینکه در این مدت هر روز 55 هزار فضای پارک خودرو در توقفگاه های شهر استفاده شد، تصریح کرد: حدود پنج مرکز معاینه فنی نیز در اصفهان فعال بود و سه هزار خودرو معاینه فنی گرفتند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، وضعیت تردد و ترافیک خیابان های این کلانشهر در تعطیلات نوروز تا ششم فروردین را خوب و روان توصیف و اضافه کرد: امروز به دلیل مساعد شدن وضعیت هوا، حجم سفرها و ترددها افزایش یافت و در محدوده میدان امام حسین(ع) و حاشیه رودخانه زاینده رود با ترافیک بالا مواجه شدیم.
وی از شهروندان اصفهانی خواست تا در انتخاب مسیرهای خود دقت بیشتری کنند و به جای تردد در خیابان های شمالی و جنوبی حاشیه رودخانه از مسیرهای موازی استفاده کنند.
صلواتی، وضعیت ترافیک کلانشهر اصفهان در تعطیلات نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را بهتر توصیف و تصریح کرد: امسال بدلیل جریان یافتن رودخانه زاینده رود با ترافیک بیشتری در این محدوده مواجه بودیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به بارندگی های 2 روز اخیر، تاکید کرد: با توجه به لایروبی های انجام شده، آب گرفتگی چندانی در زیر گذرها، تقاطع های غیر همسطح و معابر نداشتیم.
بطور میانگین روزانه 900 هزار خودرو در سطح کلانشهر اصفهان، تردد و حدود 80 هزار نفر از قطار شهری استفاده می کنند.
این کلانشهر 136 پارکینگ با ظرفیت 21 هزار خودرو دارد.
مسافران نوروزی سال جاری در اصفهان حدود 2.5 میلیون نفر بودند و پیش بینی می شود این میزان در نوروز 98 حدود 25 تا 30 درصد افزایش یابد.
قابلیت اسکان 400 هزار نفر در شبانه روز در استان و حدود 190 هزار نفر در کلانشهر اصفهان در این تعطیلات فراهم شده است.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93342/اخبار-کوتاه-از-استان-اصفهان
بستن   چاپ