پیام سپاهان
محور سخنان امامان جمعه شهرهای اصفهان
جمعه 9 فروردين 1398 - 19:36:40
پیام سپاهان - اصفهان - دولت آمریکا شکست را تجربه می کند، اقتصاد کشور با رونق تولید پویا می شود و شعار سال به منزله روح اقتصاد مقاومتی است از جمله محور سخنان امامان جمعه در نمازجمعه این هفته شهرهای استان اصفهان است.
**مردم سیل زده همچنان به کمک احتیاج دارند
امام جمعه گلپایگان با اشاره به وقوع سیل اخیر در 15 استان کشور گفت : سیل اخیر خسارت های کلان مالی و جانی در کشور ایجاد کرد و مناطق سیل زده همچنان نیازمند یاری و کمک هستند.
حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در نماز جمعه گلپایگان افزود: از ابتدای وقوع سیلاب، نیروهای نظامی، امنیتی، بسیج، سپاه و ارتش و گروه های مردمی در کنار دولت با آماده باش کامل در صحنه حاضر شدند و با مشارکت و همدلی به مردم سیل زده در اقصی نقاط کشور کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین اقدام در حوادث طبیعی و غیرطبیعی مساله پیشگیری است ،گفت: برای جلوگیری و کاهش تلفات جانی و مالی در حوادثی مثل وقوع سیل، تخریب و تعرض به طبیعت،جنگل ها و ساخت و سازها در حریم و بستر مسیل ها سبب وقوع سیلاب و افزایش خسارتها می شود و لازم است دستگاه های مرتبط، با تدبیر و دور اندیشی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
امام جمعه گلپایگان با تبریک مناسبت پیش رور بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) گفت: بعثت پیامبر اسلام ( ص)برای نجات انسان ها از جهل و گمراهی و بر مبنای دین اسلام و خدامحوری بود و برای رسیدن به سعادت و رضای پروردگار باید آموزه های پیامبر(ص) و سلوک ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
/7138
**دولت آمریکا شکست را تجربه می کند
امام جمعه موقت تیران گفت: دولت آمریکا با همه ادعاهای کاذب خود صحنه های شکست را یکی پس از دیگری تجربه می کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین کریمی در نماز جمعه تیران افزود: جایگاه آمریکا در حال شکست و پایین آمدن است و آنچه در خصوص شکست این دولت ظالم پیش بینی شده بود به وقوع پیوست.
وی بیان کرد: ظلم و ستم این دولت استکباری بر جهانیان باعث رسوایی آن ها شده و امروز آن ها با وجود همه ادعاها شکست خوردند و ملت هایی که استقامت کردند و در برابر آن ها ایستادند به پیروزی خواهند رسید.
امام جمعه موقت تیران به حادثه سیل و جانباختن هموطنان اشاره کرد و گفت: مردم در کمک به افراد سیل زده همکاری و حضور خوبی داشتند اما مسئولان باید همکاری و تلاش بیشتری و حضور به موقعی در بین مردم و افراد خسارت دیده داشته باشند.
وی ادامه داد: تدبیر برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در کشور با فعال سازی تیم بحرانی لازم است و از طرفیت های مختلف برای مدیریت حوادث استفاده کنند.
7131
**اقتصاد کشور با رونق تولید پویا می شود
امام جمعه خور و بیابانک اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی کشور رونق تولید است که باید تلاش بیشتری در این رابطه انجام شود.
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در نماز جمعه خور و بیابانک اظهارداشت: نامگذاری سال جدید از سوی رهبری معظم انقلاب از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: رونق تولیدات داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی در کشور سبب دور شدن از وابستگی به بیگانگان می شود.
امام جمعه خور و بیابانک ادامه داد : برای تحقق شعار امسال باید تولید خود را افزایش دهیم و به حمایت از کالای ایرانی متعهد باشیم.
مهدی نژاد خاطرنشان کرد: کلید رفع تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی توجه به تولید داخل است و عملیاتی شدن شعار رونق تولید در سال‌ جاری به حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور منجر می‌ شود.
وی به 13 فروردین روز طبیعت اشاره کرد و گفت: در این روز باید از طبیعت، مراتع و جنگل ها حراست و از تخریب منابع و ذخایر طبیعی خودداری کنیم.
9860
**شعار سال به منزله روح اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه موقت نایین گفت: شعار سال که به عنوان رونق تولید انتخاب شد به منزله روح اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین امیر شفیعی در نماز جمعه این هفته نایین در راق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) این شهرستان اظهارداشت: رهبر انقلاب سال هاست که به درستی جنگ اقتصادی را پیش بینی کردند و با دقت نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را پیش روی ملت ایران قرار دادند.
وی در بخش دیگری ضمن تبریک 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، این روز را با شکوه و سرنوشت ساز برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند، صبحگاه 12 فروردین که نخستین روز حکومت الله بر جهان است از بزرگ ترین اعیاد ملّی و مذهبی ماست.
امام جمعه موقت نایین با بیان اینکه مردم نوع دوستی خود را در سیل اخیر نشان داده و پای کار بودند و اکنون در حال کمک رسانی به هموطنان خود هستند.
7136
** بانک ها تسهیلات کم بهره در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند
امام جمعه موقت آران و بیدگل بر لزوم توجه بیشتر مسوولان به بیانات راهگشای رهبری انقلاب به عنوان چراغ راه برطرف کردن مشکلات کشور گفت: بانک ها باید تسهیلات کم بهره در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا تولید ملی افزایش یابد.
حجت الاسلام علی ناصریان در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: رونق تولید ملی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور و به دنبال آن گرفتاری های مردم را برطرف کند.
وی تصریح کرد: مسوولان کشور باید توجه کنند که مردم نجیب ایران همیشه در صحنه های گوناگون انقلاب حضور پرشور داشته و تاب این همه فشار اقتصادی را ندارند؛ باید جدی تر وارد عمل شده و جلوی گرانی های لجام گسیخته را بگیرند.
امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: همه فشارهای اقتصادی کنونی تقصیر مردم و آمریکا نیست و بخش زیاد آن از مدیریت سو ناشی می شود و همچنین ملاک انتخاب مدیران که تعهد و تخصص بر روابط اولویت داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به بارندگی ها و ابراز همدردی با جان باختن تعدادی از هموطنان در اثر جاری شدن سیل یادآور شد: وظیفه انسانی همه ما این است که در حد توان خود به آسیب دیدگان این حادثه کمک کنیم.
وی همچنین با گرامیداشت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری کرد که 40 سالگی انقلاب اسلامی نقطه عطفی شده و مسوولان بیش از پیش قدردان مردم باشند.
7472/8123
** باید با همبستگی بیشتر به خودمان متکی باشیم
امام جمعه موقت اردستان گفت: باید با همبستگی از درون و بیرون به خودمان متکی باشیم و بدانیم اگر برابر دشمن نرمش نشان دهیم، آنها ما را زیر فشار بیشتر قرار خواهند داد، در حالی که ما به تنهایی قدرت داشته و تنها باید خودمان را باور داشته باشیم.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: 1397 از نظر اقتصادی سال سختی برای مردم ایران بود که بخش زیاد آن از فشارهای اقتصادی ظالمانه دشمن و تلاش ها آنها برای تابستان داغ در کشور با کاهش فروش نفت، پایین آمدن ارزش پول ملی و گرانی کالاها ناشی می شود.
وی بیان کرد: هر کشور در برجام به عنوان تعهدی بین المللی وظیفه ای برای انجام یکسری اقدام ها داشت که ایران همه را انجام داد اما آمریکا اجرا نکرده و از آن خارج شد؛ چنان که مقام معظم رهبری پیش تر فرمودند بودند، از ابتدا به آنها اعتماد نداشتیم و این در عمل هم ثابت شد.
امام جمعه موقت اردستان اضافه کرد: امروز هم بحث لایحه پالرمو و این گونه موارد را طرح کرده و می گویند که ایران باید آنها را بپذیرد؛ اگر بپذیریم مانند برجام زیان خواهیم کرد و با این روش بر کشور فشار وارد می کنند.
وی اضافه کرد: رهبری معظم انقلاب سال ها شعارهای اقتصادی را مطرح می کنند که معنی آن اتکا به تولید و داشته های خود است و اگر ما یکدیگر را مراعات کنیم، خداوند نیز به ما رحم خواهد کرد.
طباطبائی نژاد در ادامه به اجرای 17 کیلومتر باقی مانده از جاده اردستان- اصفهان اشاره و تشریح کرد: نزدیک به 2 هزار کیلومتر جاده دسترسی در شهرستان وجود دارد و بسیاری از آنها مانند راه های روستایی نیازمند روکش آسفالت است که مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای آسفالت 50 کیلومتر آن قول مساعد دادند.
وی افزود: بودجه تملک دارایی ها برای 50 اداره شهرستان نزدیک به 100 میلیارد ریال است و اعتبار چندانی محسوب نمی شود، در حالی که در حوزه راه سازی اعتبارهای زیادی نیاز داریم و البته با پیگیری ها کمک های قابل توجهی صورت گرفته است.
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت پنج پایگاه اورژانس جاده ای و مرکز جامع خدمات سلامت با کمک دولت و خیرین در این شهرستان یادآور شد: طرح های استخر شنای زواره، چند زمین چمن مصنوعی روستایی و چمن طبیعی ورزشگاه اردستان نیز در حال اجرا می باشد.
وی در مورد بحث اشتغال نیز گفت: 23 درصد در استان اصفهان تعدیل نیرو اما در اردستان هفت درصد رشد اشتغال داشتیم که امید می رود با کمک مسوولان شاهد رشد بیشتر اشتغال و تولید در شهرستان باشیم.
طباطبائی نژاد همچنین تصویب بخش مهاباد در هیات دولت را اقدام خوبی برای پیشرفت شهرستان دانست و افزود: مطالبی در ارتباط با این امر در بخش زواره مطرح می شود که درست نیست و اگر ایرادی هم باشد، قابل برطرف شدن است.
وی در ادامه به بارندگی ها در کشور و شهرستان اشاره و از ستاد بحران به ویژه جمعیت هلال احمر اردستان قدردانی کرد.
7431/8123/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93349/محور-سخنان-امامان-جمعه-شهرهای-اصفهان
بستن   چاپ