پیام سپاهان
هواشناسی از وقوع بارش های رگباری در اصفهان هشدار داد
جمعه 9 فروردين 1398 - 19:36:44
پیام سپاهان - اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه ای از ورود سامانه ناپایدار بارشی به همراه رگبار و رعد و برق و برف به استان هشدار داد.
به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از روز یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده است.
اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: این ناپایداری ها به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و تند باد لحظه ای در بیشتر مناطق استان و بارش در تگرگ در مناطق مستعد خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است: شدت فعالیت سامانه بارش زا از عصر روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه و در بیشتر مناطق استان بویژه غرب و جنوب غرب و جنوب استان خواهد بود .
بر اساس این اطلاعیه، شرایط وقوع طوفان محلی در نیمه جنوبی و شرقی استان برای روز دوشنبه نیز وجود دارد.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقشه ‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا دو روز آینده بر روی استان است و آسمان در بیشتر مناطق استان آسمان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌ بینی می ‌شود.
حجت الله علی عسگریان اظهارداشت:با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به استان، بارش باران و برف از نواحی غربی و جنوبی استان آغاز و بتدریج سایر نواحی استان را در بر خواهد گرفت.
وی گفت: این سامانه روز دوشنبه نیز بر روی استان فعال خواهد بود.
علی عسگریان بیان کرد: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه سانتی گراد افزایش خواهد داشت.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز شنبه (فردا)، هوای کمی ابری بتدریج افزایش ابر و وزش باد و برای روز یکشنبه، هوای کمی ابری، بتدریج افزایش ابر و وزش باد و بارش باران پیش بینی کرد.
7150/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93354/هواشناسی-از-وقوع-بارش-های-رگباری-در-اصفهان-هشدار-داد
بستن   چاپ