پیام سپاهان
مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت
جمعه 9 فروردين 1398 - 19:36:45
پیام سپاهان - اصفهان- بازی چوگان و رالی کلاسیک از نوروزگاه اصفهان حذف نشد، آمار مسافران نوروزی در شهر اصفهان 17درصد افزایش یافت و رودخانه فصلی 'جبل' شهر کوهپایه طغیان کرد از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
مدیر جشنواره نوروزگاه اصفهان گفت: بازی چوگان و رالی کلاسیک از برنامه های نوروزگاه در این استان حذف نشده و برگزاری آنها در یکی از روزهای تعطیلات نوروز امسال قطعی است.
بازی نمادین چوگان در قالب برنامه نوروزگاه در سال های گذشته در روزهای اول تا چهارم فروردین در میدان امام (ره ) اصفهان برگزار می شد.
سید علی صالح درخشان افزود: برگزاری بازی چوگان در میدان امام (ره) به عنوان یکی از میدان های تاریخی و استاندارد این ورزش در جهان نیازمند یکسری هماهنگی های خاص با سایر دستگاه های اجرایی می باشد.
وی اظهارداشت : برای برگزاری بازی نمادین این ورزش در میدان امام (ره) هیات چوگان استان اصفهان در حال انجام هماهنگی و پیگیری های خاص است و درصددیم که این بازی نمادین تا ششم فروردین برای شهروندان و گردشگران نوروزی برگزار شود.
مدیر جشنواره نوروزگاه اصفهان درباره برگزاری رالی کلاسیک خودروهای قدیمی در شهر اصفهان که سال گذشته در قالب برنامه نوروزگاه در این شهر برگزار شد، گفت: پیگیر هستیم که این برنامه نیز همانند سال گذشته روزهای چهارم یا پنجم فروردین در این شهر تاریخی برگزار شود.
** فضای پارک خودرو در شهر اصفهان افزایش یافت
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از افزایش فضای پارک خودرو در اصفهان به منظور رفاه حال گردشگران نوروزی و شهروندان خبر داد.
علیرضا صلواتی افزود: با توجه به این که به دلیل جذابیت های بصری و ترافیک امکان افزایش فضاهای پارک خودرو و توفقگاه در مرکز شهر وجود نداشت فضاهای پارک خودرو در مبادی ورودی شهر و حاشیه زاینده رود افزایش یافت.
وی با بیان اینکه 21 هزار فضای پارک در قالب 136 توقفگاه در شهر اصفهان وجود دارد، ادامه داد: از این میزان، 14 هزار فضای پارک خودرو تحت نظارت مدیریت شهری و هفت هزار فضای پارک در اختیار بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: یک توفقگاه 15 هزار متری با فضای پارک 500 خودرو در مجاور ایستگاه مترو و پایانه مسافربری کاوه در ورودی شهر اصفهان و در حاشیه پایانه مسافربری صفه فضای پارک خودرو برای گردشگران نوروزی در نظر گرفته شد تا ورود مسافران با خودروهای شخصی به شهر کاهش یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: فضای باز مدارس حاشیه رودخانه از جمله مدارس هراتی و ابوذر در ایام نوروز به عنوان توفقگاه در اختیار مسافران قرار گرفته است.
**هلال احمر اصفهان به هزار حادثه دیده امداد رسانی کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: این نهاد با اعزام بیش از 120 گروه امداد و نجات، از 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین افزون بر یکهزار نفر حادثه دیده در مناطق مختلف استان امداد رسانی کرده است.
محسن مؤمنی افزود: مجموع کل حوادث به وقوع پیوسته روزهای اخیر 103 مورد شامل سوانح جاده ای، برف و کولاک، آبگرفتگی، صنعتی و کارگاهی، کوهستانی و ساحلی بوده است.
وی با اشاره به اعزام 104 دستگاه آمبولانس در حوادث ، ادامه داد: 997 نفر از افراد یاد شده آسیب دیده بودند و 69 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و برای 25 نفر مداوای سرپایی صورت گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان نفرات اسکان داده شده در روزهای اخیر را 242 نفر اعلام کرد و افزود: 2 مورد امداد هوایی نیز در روزهای گذشته انجام شد.
مؤمنی اظهارداشت: این نهاد با 2 هزار و 300 نیروی امدادی، نجاتگر و جوانان داوطلب در ایام نوروز 98 به مسافران این استان خدمات ارایه می کند.
**آمار مسافران نوروزی در شهر اصفهان 17 درصد افزایش یافت
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: میزان اسکان مسافران شب خواب این شهر در چهار روز تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هفده درصد افزایش یافت.
حسین امیری افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز امسال یعنی در چهار شب گذشته در مجموع 350 هزار مسافر شب خواب در کلانشهر اصفهان اسکان یافتند.
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به افزایش ورودی مسافر به اصفهان در شب گذشته ادامه داد: شب گذشته بیش از 140 هزار نفر شب را در اصفهان گذراندند.
وی بیان کرد: از مجموع مسافران شب گذشته بیش از 11 هزار نفر در کمپ اسکان موقت باغ فدک شب را در چادر گذراندند.
امیری تصریح کرد: هتل ها و مهمانسراها، مدارس آموزش و پرورش، منازل استیجاری، خوابگاه ها و خانه های مسافر نیز میزبان مسافران نوروزی در شهر اصفهان هستند.
** هماهنگی قوا و مردم برای تحقق شعار سال ضروری است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی و همراهی بین قوای سه گانه و مردم برای تحقق و اجرایی شدن شعار امسال رونق تولید ضروری است.
حیدرعلی عابدی افزود : دولت باید با اجرا کردن قوانین ویژه و تسهیل گر جهت حمایت، دست واحدهای تولیدی را باز بگذارد و از طرفی مجلس باید طرح هایی را ارائه کند که در شرایط موجود، یاری گر تولید داخل باشد.
وی ادامه داد: قوه قضاییه باید برای جلوگیری از قاچاق کالا، قوانین و بخشنامه های مدرن و جدید داشته باشد و با عوامل قاچاق برخورد جدی تر کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم باید به تولید داخل توجه بیشتر و از خرید کالاهای خارجی که تولید مشابه داخل دارند، پرهیز کنند، تصریح کرد: بعنوان مثال کشورمان در زمینه تولید دارو، دستاوردهای بسیاری دارد و اثربخشی آنها در حد داروهای خارجی است بنابراین توجیهی برای خرید داروهای مشابه خارجی وجود ندارد.
** 97 درصد ظرفیت هتل ها و مهمانپذیرهای اصفهان تکمیل شد
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تا شب سوم فروردین ماه 97 درصد ظرفیت هتل ها و مهمانپذیرهای شهر اصفهان تکمیل شد.
حسین امیری افزود: تا شنبه شب 17 هزار و 500 نفر در هتل ها و مهمانپذیرهای سطح شهر اصفهان اسکان یافتند.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 146 هزار نفر شب خود را در شهر اصفهان گذراندند.
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان آمار مسافران شب خواب در کلانشهر اصفهان از ابتدای تعطیلات نوروز امسال را در مجموع 500 هزار مسافر اعلام و تصریح کرد: آمار اسکان مسافران شب خواب در شهر اصفهان در چهار شب اول تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به بازگشایی رودخانه زاینده رود و افزایش ورود مسافران به اصفهان در روزهای اخیر ادامه داد: شب گذشته بیش از 17 هزار نفر در کمپ اسکان موقت باغ فدک شب را در چادر گذراندند.
** حجم سفرهای نوروزی در اصفهان 40 درصد افزایش یافت
استاندار اصفهان گفت: به دلایل بازگشایی آب سد زاینده رود و وجود آب و هوای مطلوب و بر اساس آمار ارایه شده، حجم سفرهای نوروزی این استان در مقایسه با سال گذشته40 درصد افزایش نشان می دهد.
عباس رضایی در حاشیه بازدید از نحوه خدماتی رسانی به مسافران و گردشگران در شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : امروز با شمار زیادی از مسافران گفت و گو کردم که همه آنها از نحوه خدمات رسانی اظهار رضایت کردند.
وی اظهارداشت : همه تلاش اعضای ستاد نوروزی استان این است که برای مسافران و گردشگران خدمات مطلوب ارایه کنند که برآیندها نشان داده که تاکنون این مهم محقق شده است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد : مسافران و گردشگران ، خبرنگاران و ارباب جراید هم نقاط ضعف بخش گردشگری را منعکس کنند تا برای سال آینده آنها را برطرف کنیم و بر نقاط قوت نیز بیفزاییم.
** بارش باران و برف در غرب اصفهان مسافران را غافلگیر کرد
بارش باران و باد و ریزش پراکنده برف که از روز یکشنبه در شهرستان های غرب اصفهان آغاز شد اکنون با شدت بیشتر ادامه دارد و در روزهای آغازین فصل بهار اهالی و مسافران این خطه را غافلگیر کرده است.
مسوولان نهادهای امر با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و ارایه خدمات رسانی مطلوب و بموقع به اهالی منطقه به حالت آماده در آمدند.
به همین علت محورهای مواصلاتی شهرستان های غرب استان اصفهان لغزنده است و به تاکید نیروهای پلیس راه، رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با احتیاط و دقت تمام برانند.
رییس اداره هواشناسی فریدن ، از بارش بیش از 13 میلی متری باران تا صبح امروز در این شهرستان خبر داد و افزود: فعالیت این سامانه بارش‌زا که از عصر روز یکشنبه به استان وارد شده است به تناوب تا اواخر روز سه شنبه ادامه دارد.
نوروز ملکی افزود: این سامانه سبب ناپایداریهایی به صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی با وزش باد شدید ( تند باد لحظه ای) و بصورت رگبار و رعدوبرق در سطح استان است و در نیمه شرقی شرایط تشکیل طوفان محلی وجود دارد.
** 5150 اقلام غذایی و رفاهی از اصفهان به مناطق سیلزده ارسال شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: پنج هزار و150 قلم انواع موکت و سبد غذایی از اصفهان به شهرهای سیلزده شمال کشور و دیگر استان های درگیر با سرما و سیلاب شامل لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری ارسال شد.
محسن مؤمنی افزود: سه هزار و800 قلم از موارد یاد شده شامل پتو و مابقی سبد غذایی بوده است.
وی از آماده باش جمعیت هلال احمر برای مقابله با سیلاب احتمالی در استان خبر داد و تصریح کرد: این نهاد آماده خدمت رسانی به سایر نقاط کشور نیز هست.
وی اضافه کرد: این مجموعه با 2 هزار و300 نیروی امدادی، نجاتگر و جوانان داوطلب در ایام نوروز خدمت رسانی می کند و 82 پایگاه نوروزی و ثابت، تیم سگ های جستجوگر و زنده یاب(آنست)، 6 تیم سیار و 70 تیم واکنش سریع در زمان یاد شده فعال خواهند بود.
وی ادامه داد : یکهزار و400 نفر از این مجموعه را نیروهای امداد و نجات و900 نفر را جوانان داوطلب، تشکیل و از خدمات امداد و نجات گرفته تا راهنمایی مسافران، معاینه و خدمات مشاوره ای را بصورت رایگان ارائه می دهند.
مؤمنی تصریح کرد: طرح خدماتی و امداد و نجات تعطیلات نوروز هلال احمر از 25 اسفند 97 آغاز شد و تا 16 فروردین در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.
** رودخانه فصلی 'جبل' شهر کوهپایه طغیان کرد
برخی منابع محلی از طغیان رودخانه فصلی 'جبل' شهر کوهپایه واقع در شرق اصفهان خبر دادند.
تعدادی از ساکنان روستای جبل شهر کوهپایه، بامداد روز سه شنبه در تماس خبرنگار ایرنا با آنها اعلام کردند: آب رودخانه فصلی این روستا سرریز کرده است.
شهر کوهپایه در ٦٥ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
پیش از این، برخی منابع از احتمال سرریز شدن سد جبل خبر داده بودند و اکنون خبر می رسد که سد خاکی این روستا سرریز کرده است.
به گفته شاهدان عینی، در حالی که هر لحظه بر شدت بارش ها افزوده می شود، حجم قابل توجهی از سد این منطقه پُر شده و میزان آب ورودی به آن نگران کننده است.
** حدود 350 واحد مسکونی بر اثر بارش باران در اصفهان خسارت دید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بارش شدید باران و آب گرفتگی ناشی از آن، به حدود 350 واحد مسکونی در این استان خسارت وارد شد.
منصور شیشه فروش افزود: این واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به شهرستان های شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و اطراف اصفهان است.
وی اظهارداشت: همچنین بر اثر بارش شدید باران برخی رودخانه های فصلی در دهاقان شامل 'بودجان' و 'دزج' فعال و پرآب شده است.
شیشه فروش تصریح کرد: در این مسیرها خسارت هایی نیز به زمین های کشاوری و جاده های ارتباطی وارد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: به همین علت در سمیرم جاده 'تنگ جلو' دناکوه و جاده خفر دشت بالای سمیرم کوه ریزش کرد و سنگ ها وارد جاده شد که اکنون عوامل راهداری و امدادی مشغول بازگشایی جاده هستند.
وی به امدادرسانی به 400 خودرو و 15 نفر گرفتار در آب ناشی از بارش شدید باران خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 300 اسکان اضطراری در مسیرهای دچار سیلاب صورت گرفت.
** مسافران شیراز راهی اصفهان شدند
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در پی سیلاب شیراز، شب گذشته کلانشهر اصفهان میزبان حجم بالایی از مسافران ورودی از سمت فارس بود.
حسین امیری افزود: شمار زیادی از مسافرانی که از شیراز به سمت مناطق مرکزی و سایر نقاط کشور در حرکت بودند ، در اماکن اقامتی شهر اصفهان اسکان یافتند.
وی گفت : شب گذشته 112 هزار مسافر در اماکن سرپوشیده زیر پوشش ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه در مجموع از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تا شب گذشته حدود 750 هزار مسافر شب خود را در شهر اصفهان گذراندند خاطرنشان کرد: برخلاف سردی هوا و بارش شدید باران در روز گذشته این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 هزار نفر افزایش داشته است.
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه شب گذشته هیچ اسکانی برای مسافران چادرخواب در کمپ اسکان موقت باع فدک اصفهان انجام نگرفت گفت: تمامی مسافران شب را در اماکن امن ورزشی و حسینیه با تمامی شرایط ایمنی گذراندند.
وی تاکید کرد : تاکنون اصفهان با تلاش نیروهای شهرداری در جلوگیری از بروز سیل و روان آب در معابر عمومی و اصلی سطح شهر موفق بوده است.
** ورودی آب به سد زاینده رود افزایش یافت
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: براثر بارش‌های اخیر ورودی سد زاینده‌ رود از 35 به 207 مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است.
حسن ساسانی افزود: به دنبال بارش های مناسب 24 ساعت گذشته میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود به 187 میلیون متر مکعب رسید.
به گفته وی، بارندگی 24 ساعت گذشته در چلگرد به عنوان ایستگاه شاخص زاینده رود 186 میلیمتر ثبت شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان آمار تجمعی بارش ها را در این ایستگاه یکهزار و 714 میلیمتر اعلام کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته حدود 16 میلیون متر مکعب به حجم آب در مخزن سد زاینده رود افزوده شده است.
وی با تأکید بر این که حجم سد زاینده رود در بالاترین تراز یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است، خاطر نشان کرد : در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌ رود 187 میلیون مترمکعب است که این حجم درمدت مشابه سال گذشته 137 میلیون مترمکعب و در درازمدت 762میلیون مترمکعب ثبت شده که به ترتیب 36 درصد افزایش و 75 درصد کاهش داشته است.
** دبی زاینده رود در اصفهان افزایش می یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از احتمال افزایش دبی زاینده رود در محل پل های تاریخی در کلان شهر در پی بارش های جوی 24 ساعت گذشته خبر داد.
حجت الله غلامی در جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در شبانه روز گذشته 250 میلی متر بارندگی در سرشاخه های زاینده رود ثبت شده که حجم زیادی آب را به پشت سد زاینده رود منتقل می کند.
وی احتمال داد که در ساعت های آینده دبی زاینده رود در شهر اصفهان به 110 متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا کند.
غلامی همچنین به ارائه آمار بارش های 24 ساعت گذشته در استان اصفهان پرداخت و گفت : بیشترین بارش در استان مربوط به سمیرم با 96 میلی متر، دهاقان 77 میلی متر و در فرودگاه اصفهان 22 میلی متر بوده و در مجموع 350 واحد مسکونی در کل استان دچار خسارت شدند.
وی اضافه کرد: 2 باب استخر پرورش ماهی در سمیرم آسیب دیدند و در بخش پادنای سمیرم ریزش سنگ به درون جاده وجود داشته که مشکل رفع شده است.
** افزون بر 1.6 میلیون مسافر نوروزی در اصفهان اقامت کردند
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اصفهان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا ششم فروردین امسال افزون بر یک میلیون و 636 هزار گردشگر در این استان اقامت کردند.
فریدون الهیاری افزود : این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد داشته و نشان می دهد اصفهان از جمله اصلی ترین مقاصد هموطنان در تعطیلات نوروزی است.
وی شمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری و آثار تاریخی استان را بیش از 2 میلیون و 927 هزار اعلام کرد و اظهارداشت: این آمار نسبت به سال قبل 21 درصد بیشتر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: میدان تاریخی نقش جهان پر مخاطب ترین مکان تاریخی این منطقه بوده بطوری که برای مثال در روز سوم نوروز بیش از 350 هزار گردشگر در آن حضور یافتند.
الهیاری با اشاره به بارندگی های چند روز گذشته در سراسر کشور و وقوع سیلاب در بسیاری از شهرها، خاطرنشان کرد: این موضوع تا حدی باعث کاهش سفرهای نوروزی شد، اما پیش بینی می شود در روزهای پیش رو با توجه به نبود بارش ها، سفرهای افزایش یابد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: پیش از آغاز تعطیلات و با توجه به بازگشایی زاینده رود و احتمال افزایش شمار گردشگران، تمهیداتی صورت گرفت تا بیش از 400 هزار نفر در طول شبانه روز بتوانند در این منطقه اسکان یابند.
** ذخائر آب آشامیدنی کافی برای اصفهان وجود دارد
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: برغم بارندگی های روزهای اخیر هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی استان بوجود نیامد و ذخائر کافی در مخازن آب وجود دارد.
ناصر اکبری افزود: با وجود کدورت و گل آلودگی آب رودخانه زاینده رود بدلیل بارندگی های زیاد این روزها به دلیل تجربه های موجود و پیش بینی های لازم در این زمینه با هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی اصفهان بزرگ مواجه نشدیم.
وی با بیان این که اکنون شرایط تامین و توزیع آب آشامیدنی در اصفهان، عادی است، اظهارداشت: آب کافی در مخازن بزرگ که ظرفیت آنها حدود 700 هزار متر مکعب می باشد، نگهداری شده است.
اکبری یادآور شد : در چنین شرایطی و مواقع اضطراری، اقدام های لازم پیش از رسیدن آب به تصفیه خانه باباشیخعلی انجام می شود تا مشکل خاصی در تصفیه آب و تامین آب آشامیدنی بوجود نیاید.
وی اضافه کرد: همچنین اگر شرایط خاصی بوجود آید با تمهیدات اندیشیده شده، تصفیه خانه بطور کامل از مدار خارج نمی شود بلکه با حدود 50 درصد ظرفیت خود کار می کند.
** سد زاینده رود سرریز نمی شود
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با رد هرگونه گمانه زنی درباره سرریزشدن سد زاینده رود در روزهای آینده گفت: بخش اعظم این مخزن همچنان خالیست.
حسن ساسانی افزود: حتی 2 برابر بارش های اخیر نیز نمی تواند بیش از یک میلیارد متر مکعب کمبودآب این سد را جبران کند.
معاون آب منطقه ای اصفهان خاطرنشان کرد: ورودی فعلی این سد 225 و خروجی از آن 10.5 مترمکعب بر ثانیه و میزان آب ذخیره شده در آن 235 میلیون مترمکعب است.
وی با مقایسه ارقام یاد شده تصریح کرد: این میزان حدود 39 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است اما در مقایسه با متوسط بلندمدت 75 درصد کاهش نشان می دهد.
ساسانی میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری(مهر 97) تاکنون در سرشاخه های زاینده رود را یکهزار و757 میلی متر اعلام کرد و افزود: این مقدار در دوره زمانی متوسط بلندمدت (44 ساله) یکهزار و 170 میلی متر بوده است و امسال رشد 39 درصدی در استان داشته ایم.
** بر طبق برآورد اولیه؛ سیلاب اخیر بیش از1650 میلیارد ریال به استان اصفهان خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برآورد اولیه خسارت سیلاب در این استان بیش از یکهزار و 650 میلیارد ریال است و رقم دقیق آن پس از جمع بندی نهایی مشخص خواهد شد.
منصور شیشه فروش افزود : سیلاب اخیر به بیش از 700 واحد مسکونی، بخشی از پل های مواصلاتی، زمین های کشاورزی، مجموعه های پرورش طیور و ابنیه زیربنایی آسیب زد.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای آسیب دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اظهارداشت: با برنامه ریزی، اقدامات و اطلاع رسانی مناسب، آبگرفتگی ، طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق مختلف استان تا حد زیادی کنترل شد و از خسارت های بیشتر در منطقه جلوگیری کرد.
به گفته وی خسارات تمام واحدهایی که بیمه داشته اند پرداخت می شود و در این ارتباط بنیاد مسکن نیز برای بازسازی واحدها اعلام آمادگی کرده است.
شیشه فروش افزود : 100 خانوار ساکن شهرستان سمیرم در ساعات آینده و قبل از بارش های مجدد به مکان های امن منتقل می شوند.
** تالاب بین المللی گاوخونی پس از 15 سال سیراب شد
تالاب بین المللی گاوخونی پس از 15 سال تا ساعتی دیگر با رسیدن آب زاینده رود به این اکوسیستم طبیعی استان اصفهان سیراب می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود : در روزهای گذشته و پس از بازگشایی دریچه های سد زاینده رود پساب یک متر مکعب بر ثانیه وارد این تالاب می شده است.
حجت الله غلامی گفت : با هدایت سیلاب و روان آب بارش های اخیر به رودخانه زاینده رود تا ساعتی دیگر، امشب با حجم 10 مترمکعب بر ثانیه به تالاب بین المللی گاوخونی می رسد و این تالاب پس از 15 سال سیراب می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان امروز به همراه مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از تالاب گاوخونی بازدید داشته است.
به گزارش ایرنا، تالاب بین المللی گاوخونی که منطقه ‌ای به وسعت 476 کیلومتر مربع واقع در 167 کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه ‌های شنی واقع و ارتفاع آن از سطح دریا یکهزار و 470 متر و بیشینه عمق آن 150 سانتی متر است که بیش از یک دهه به جز یک مورد آنهم کوتاه مدت در سال 95، آب را به خود ندیده است.
9913/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93357/مهم-ترین-رویدادهای-خبری-اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ