پیام سپاهان
مدیریت خوب بحران در اصفهان آسیب سیل را به حداقل رساند
شنبه 10 فروردين 1398 - 17:45:32
پیام سپاهان - اصفهان - رییس سابق مرکز توسعه و مدیریت منابع سازمان مدیریت بحران کشور با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوادث اخیر ناشی از بارش های جوی در اصفهان گفت: مدیریت خوب بحران در این استان، آسیب های سیل را به حداقل رساند.
به گزارش ایرنا، کریم مهرشاد روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اصفهان در استانداری افزود: پس از بروز حوادث ناشی از سیل در برخی استان های کشور دولت بلافاصله وارد عمل شد و اعتباراتی برای خسارت های این بخش منظور کرد و ارقام مشخص شد.
وی ادامه داد: ولی با توجه به گستردگی آسیب ها در کشور نیاز به بازنگری مجدد بود که به این منظور کارشناسان در حال بررسی کامل خسارت ها و آسیب ها در استان های سیل زده هستند.
رییس سابق مرکز توسعه و مدیریت منابع سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: مسوولان مراقب باشند که نباید حقی در شهرستان ها در مواجهه با مردم ایجاد کنیم که دولت نتواند از عهده آن بر آید.
وی تصریح کرد: رییس جمهویر در استان گلستان و خوزستان به مردم قول دادند که با توجه به مقدورات به جبران خسارت های ناشی از سیل پرداخته می شود زیرا گستردگی صدمات به حدی است که جبران تمام آنها شاید مقدور نباشد.
مهرشاد اضافه کرد : برای این منظور نیاز است که تمامی دستگاه وارد عمل شوند و از امکانات و اعتبارات و بودجه های سالانه خود برای بران بخشی از خسارت ها کمک کنند.
وی از مدیران بحران استان ها خواست تا در سال جاری به بحث آموزش و آگاه سازی مردم بیشتر بپردازند و برای این منظور از ظرفیت ها و فرصت های موجود برای گسترش آموزش ها تا درون خانواده ها استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، برآورد خسارت سیل به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان ، 2 هزار و 640 میلیارد ریال اعلام شده است.
واحد های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93376/مدیریت-خوب-بحران-در-اصفهان-آسیب-سیل-را-به-حداقل-رساند
بستن   چاپ