پیام سپاهان
مقدار خسارت سیل اصفهان 2640 میلیارد ریال اعلام شد
شنبه 10 فروردين 1398 - 17:45:33
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برآورد خسارت سیل به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی این استان را 2 هزار و 640 میلیارد ریال اعلام کرد.
منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیل اخیر به چهار هزار و 925 واحد مسکونی شهری و روستای این استان خسارت وارد کرده است.
وی اظهارداشت : از مجموع این واحدها یک هزار و 951 واحد شهری و 2 هزار و 974 واحد روستایی بوده است.
وی با اشاره به این که بارش های سیل آسا خسارت زیادی به شهرهای سمیرم، فریدونشهر و دهستان جبل در بخش کوهپایه وارد و تصریح کرد: سیل به 210 کیلومتر راههای استان آسیب وارد کرد.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به 17 دستگاه پل آبرو، سه دستگاه پل بزرگ و 35 دستگاه از ماشین آلات راهداری استان خسارت وارد شد.
شیشه فروش با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی 15 روستای سمیرم در منطقه پادنا بر اثر تخریب پل دهانه چهار متری در سه روز گذشته گفت: جمعه شب راه ارتباطی این روستا از کهنگان و ده بزرگ ببا تلاش راهداران بازگشایی شده است.
وی ادامه داد : راه روستایی و برق پنج روستای فریدونشهر در پشت کوه بدلیل بارش برف شدید و ریزش بهمن قطع شده بود شامگاه روز جمعه با همت شرکت توزیع برق وصل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد : ریزش کوه در جاده خفر و رانش زمین در جاده دشتبال سمیرم بر اثر وقوع سیل اتفاق افتاده بود روز گذشته ارتباط این روستاها هم برقرار شد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اظهارداشت: سیل پل های روستای کاکاآباد در منطقه وردشت سمیرم و آب ملخ و سیور را تخریب کرده بود همچنین در این روز بازسازی شده است.
شیشه فروش اضافه کرد : رانش زمین موجب قطع ارتباط روستای علی آباد سیور شده بود که ارتباط آنهم با مرکز شهرستان برقرار شده است.
هواشناسی از وقوع بارش های رگباری به همراه رعد و برق و برف در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین در این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش برف و باران در شرق و غرب استان اصفهان در روزهای اخیر، بسیاری از رودخانه های فصلی منطقه جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
واحد های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.
/6026/7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93378/مقدار-خسارت-سیل-اصفهان-2640-میلیارد-ریال-اعلام-شد
بستن   چاپ