پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان:
صداقت، عدالت و بصیرت سرلوحه کار خبرنگاران باشد
شنبه 10 فروردين 1398 - 17:45:34
پیام سپاهان - کاشان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: صداقت، عدالت و بصیرت سه ویژگی مهمی است که همواره باید سرلوحه کار خبرنگاران قرار داشته باشد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد روز شنبه در دیدار با خبرنگاران اردستان در مزرعه حاجی از توابع دهستان برزاوند این شهرستان افزود: حرفه خبرنگاری بسیار حساس و اثرگذار بوده، می تواند نقش مهم و اساسی برای ایجاد آرامش و امید در جامعه داشته یا با انتشار خبرهای منفی، التهاب و نا امیدی را به مردم القا کرده و جامعه را متشنج کند.
وی دروغ را کلید همه گناهان برشمرد و بزرگترین خیانت در حرفه خبرنگاری را انتشار خبرهای خلاف و غیر واقعی به ویژه با هدف تخریب دیگران یا از روی مسائل خط و خط بازی دانست.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مشکلات عالمان دینی نیز این است که برخی از اخبار روایت شده از ائمه (ع) از سوی راویان صادق صورت نگرفته و روایت های دروغی منتشر کردند که باید روایت های درست از نادرست تشخیص و تفکیک داده شود تا مردم گمراه نشوند.
وی با اشاره به انتشار انواع خبر در فضای مجازی عنوان کرد: خبرنگار باید خود خبر را بشنود یا اگر از شخص دیگری شنید، بررسی کرده و پس از یقین نسبت به انتشار اقدام کند، در غیر این صورت باید از انتشار آن خودداری شود.
آیت الله طباطبائی نژاد اضافه کرد: اساس خبرنگاری در اسلام بر پایه صداقت و عدالت است و تا در مورد خبری به یقین نرسیدیم و درستی آن مشخص نشده، نباید افکار عمومی را درگیر کرد.
وی تاکید کرد: رعایت منافع کشور، نظام و دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و حفظ اسرار کشور و شخصیت ها موضوعی است که باید مورد توجه قرار گرفته و از انتشار خبرهایی که مجموعه نظام را تضعیف می کند، خودداری کنیم.
افزون بر 200 نفر عضو فعال انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان بوده و افزون بر 21 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 39 ماهنامه، 9 دو ماهنامه، 74 فصلنامه در کنار 17 خبرگزاری در فضای رسانه ای این استان وجود دارد که برخی از آنها غیر فعال هستند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93379/صداقت،-عدالت-و-بصیرت-سرلوحه-کار-خبرنگاران-باشد
بستن   چاپ