پیام سپاهان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان خبر داد؛
کوشک کمال الملک کاشان در روز جهانی ساعت زمین خاموش می‌شود
شنبه 10 فروردين 1398 - 17:59:29
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از خاموشی در کوشک کمال الملک کاشان به مناسبت روز جهانی ساعت زمین خبر داد.

حسین خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی ساعت زمین برنامه‌ای شنبه دهم فروردین از ساعت 20:30 الی 21:30 به همت سازمان مردم نهاد انجمن جمعیت کویر سبز کاشان در میدان کمال‌الملک این شهرستان برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی نیز بدین مناسبت پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در این یک ساعت چراغ‌های کوشک میدان کمال‌الملک کاشان خاموش می‌شود، افزود: این برنامه به صورت جهانی در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود و مردم دنیا در این ساعت تمامی چراغ‌های روشن خود را خاموش می‌کنند، این برنامه یک حرکت خودجوش و مردمی است و اجرای آن نیز در کاشان توسط سازمانی مردم نهاد اجرا می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه این حرکت در سال 1390 به ایران رسید، ابراز داشت: برنامه روز جهانی ساعت زمین نخستین بار از کشور استرالیا آغاز بکار کرد و توسط صندوق جهانی طبیعت سازماندهی شد و با اهداف محیط زیستی پیگیری و در سراسر جهان به مرحله اجرا در آمد و با این خاموشی به نوعی احترام به محیط زیست به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه منابع کره زمین دارای محدودیت است، گفت: با این اقدام پیام این حرکت نمادین مبنی بر صرفه‌جویی، مدیریت انرژی و کاهش ورود آلاینده به محیط زیست به آحاد مردم جهان ابلاغ می‌شود چرا که به طور مثال برای تولید برق نیازمند سوختن زغال سنگ و سایر مواد سوختنی است و این موضوع موجب گرمایش و افزایش دمای کره زمین می‌شود.
خادمی با بیان اینکه افزایش دمای کره زمین موجب تغییر اقلیم و از بین رفتن گونه‌های گیاهی می‌شود، اظهار داشت: با این حرکت سمبلیک به مسئولان هشدار داده می‌شود تا با مدیریت بهینه در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93391/کوشک-کمال-الملک-کاشان-در-روز-جهانی-ساعت-زمین-خاموش-می‌شود
بستن   چاپ