پیام سپاهان
خانه های مسکن مهر سمیرم برای اسکان سیلزدگان مناسب است
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 04:13:52
پیام سپاهان - اصفهان- معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ساختمان ها و واحدهای آپارتمانی مسکن مهر سمیرم برای اسکان موقت سیلزدگان و مردم محروم سمیرم، مناسب است.
به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان روز شنبه در بازدید از بافت های فرسوده و آسیب دیده از سیل سمیرم در محله های قلعه و کوشک این شهر اظهار داشت: وضعیت و شکل کلی این محله ها موید فرسودگی بالا و قدمت زیاد ساختمان های آن ست.
وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر سمیرم بطور مشترک توسط اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اجرا شده است، تاکید کرد: اسکان موقت و جایگزین مردم محروم در این واحدها(120 واحد)، بزودی در نشستی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران بررسی می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار خرابی و آسیب های سیل و آبگرفتگی در استان اصفهان مربوط به سمیرم است، افزود: چهار شهر سمیرم، حنا، ونک و کُمه و تعدادی از روستاها و ابنیه راه و راهداری نیز آسیب جدی دیده یا بطور کامل از بین رفته است.
معاون بنیاد مسکن همچنین در بازدید از دو مدرسه ای که بعنوان محل اسکان اضطراری سیلزدگان در محله قلعه سمیرم در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: عمده خانوارهای سیلزده زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند که می توانند تا سقف 35 میلیون تومان از بیمه، خسارت دریافت کنند.
مهدیان اظهار داشت: افرادی که ساختمان های آنان آسیب دیده است به مرور در چند روز آینده به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا کارشناسان این نهاد ضمن بازدید از محل، خسارت ها را به شکل دقیق تر برآورد و به تهران اعلام کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز از آماده باش کامل این جمعیت تا پایان بحران خبر داد و گفت: گروه های امداد و نجات هلال احمر در این روزها هم به مسافران خدمات رسانی می کنند و هم در بحران بارندگی و سیل بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند.
محسن مومنی تصریح کرد: حدود چهار هزار میلیون ریال انواع اقلام امدادی و غذایی بین حادثه دیدگان سمیرم در یک هفته گذشته توزیع شده و حدود50 عملیات تخلیه آب از منازل در 48 ساعت بارش ها و جاری شدن سیلاب در سمیرم انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در همین پیوند، امروز مدیرکل شیلات استان اصفهان و مسوولان جهاد کشاورزی سمیرم از واحدهای پرورش ماهی که بر اثر سیل در منطقه پادنای بزرگ در جنوب این شهرستان آسیب دیده اند، بازدید و میزان خسارت وارد شده به این بخش را 40 میلیارد ریال ارزیابی کردند.
کارکنان اداره آبفار سمیرم نیز در روستاهایی که بدلیل شکستن پل امکان آبرسانی سیار وجود نداشت اقدام به توزیع آب معدنی بین مردم کردند.
گروه مدیریت بحران و واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان سمیرم هم در محل های اسکان اضطراری سیلزدگان به منظور بررسی مشکلات بهداشتی و محیطی محل های اسکان حاضر شدند.
سمیرم منطقه ای کوهستانی و شیب دار است که عمده روان آب ها و بارش باران در آن به سمت جریان شیب و حوضه آبریز کارون بزرگ سرازیر می شود.
تعداد زیادی از خانه ها بویژه در محله های کوشک، قلعه، کهریز، خواجگان و کوی امام سجاد(ع) در دامنه کوه و تپه های اطراف این شهر بنا شده اند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، هفته گذشته در بازدید از بافت فرسوده و دو محله قلعه و کوشک سمیرم گفته بود: بافت قدیمی محله قلعه در شمال این شهر باید بطور کامل تخریب و محلی جایگزین برای سکونت اهالی آن در نظر گرفته شود.
شهرستان سمیرم در160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
6027/7147

http://www.sepahannews.ir/fa/News/93405/خانه-های-مسکن-مهر-سمیرم-برای-اسکان-سیلزدگان-مناسب-است
بستن   چاپ