پیام سپاهان
70 طرح سرمایه گذاری در بخش گردشگری آران و بیدگل اجرا می شود
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 18:21:30
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل با اشاره به استقبال گسترده بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان گفت: افزون بر 70 پرونده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در جریان است که به زودی اجرایی می شود.
اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تشریح کرد: این طرح های سرمایه گذاری بیشتر در زمینه های ساخت هتل، مجتمع و کمپ گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و سفره خانه می باشد و استعلام های لازم نیز از دستگاه های ذی ربط صورت گرفته است.
وی افزود: عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری بخش خصوصی آران و بیدگل نیز با پیش بینی اعتبار سه هزار میلیارد ریال از محل آورده سرمایه گذار و تسهیلات دولتی در هفته های آتی با حضور مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز خواهد شد.
فرماندار آران و بیدگل همچنین از اجرای 9 طرح سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهر نوش آباد خبر داد و بیان کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز این طرح ها 170 میلیارد ریال برآورد شده که زمینه اشتغال 70 نفر را به طور مستقیم و اشتغال 105 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می کند.
وی با اشاره به لزوم تقویت گردشگری پاک و سالم مبتنی بر تعالیم اسلامی و اخلاقی در آران و بیدگل اضافه کرد: در راستای جذب سرمایه گذاران فرصت های کارآفرینی و اشتغالی به وجود می آید که می تواند پیشرفت و معیشت پایدار این شهرستان را رقم بزند.
بایبوردی در ادامه آمار بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در دور نخست تعطیلات نوروزی از جاذبه های گردشگری آران و بیدگل را نزدیک به 100 هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: 20 هزار نفر در جریان تعطیلات نوروزی 1398 در این شهرستان اسکان یافتند.
وی یادآور شد: میزان اقامت گردشگران نوروزی در آران و بیدگل به نسبت سال گذشته افزایش 70 درصدی داشته که از جمله علت های آن افزایش چهار برابری ظرفیت اقامتگاه های این شهرستان است.
فرماندار آران و بیدگل عنوان کرد: 9 واحد اقامتی با 500 تخت، 50 خانه مسافر با ظرفیت تقریبی 500 نفر- شب اقامت، 195 کلاس با ظرفیت یکهزار نفر، پنج باب خانه معلم و مهمانسرا با ظرفیت 100 نفر و 20 بقعه متبرکه با ظرفیت سه هزار نفر میزبان میهمانان نوروزی این شهرستان بودند.
وی یادآور شد: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری، مذهبی، طبیعت گردی، نجوم، سافاری، ریگ درمانی و نمک درمانی دارد که بزرگترین فعالیت سودآور پس از نفت و خودروسازی، امیدبخش ترین، شاخص ترین و پاک ترین صنعتی است که می تواند به اشتغال و توسعه پایدار کمک کند اما جهت بهره برداری مناسب نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم.
به گفته بایبوردی کویر مرنجاب، شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی)، کویر سیازگه ابوزیدآباد و محور سنبک- ویگل جزو اثرهای تاریخی و طبیعی بودند که بیشترین بازدیدکنندگان را نوروز امسال به خود جلب کردند.
شهرستان 103 هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان بیش از 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 135 مورد تا کنون در فهرست ملی ثبت شدند.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94407/70-طرح-سرمایه-گذاری-در-بخش-گردشگری-آران-و-بیدگل-اجرا-می-شود
بستن   چاپ