پیام سپاهان
در دور اول سفرهای نوروزی
اصفهان میزبان حدود 2 میلیون مسافر بود
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 18:21:33
پیام سپاهان - اصفهان- رییس ستاد خدمات سفر استان اصفهان گفت: در موج اول سفرهای نوروزی، از 25 اسفند سال گذشته تا 9 فروردین جاری، این استان میزبان یک میلیون و 990 هزار مسافر نوروزی بود.
حجت الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار مسافران در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 22 درصد رشد داشت.
وی اظهار داشت: در این مدت، هر شب امکان اسکان حدود460 هزار مسافر در استان فراهم شد.
رییس ستاد خدمات سفر اصفهان افزود: در این مدت حجم سفرهای نوروزی در جاده های استان بیش از30 تا 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
وی همچنین به بازدید سه میلیون و740 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی اصفهان در مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: این آمار در مقایسه با آمار همین مدت در سال قبل نیز از رشد چشمگیری برخوردار است.
غلامی یادآور شد: با این وجود و در پرتو تدابیر پیش بینی شده و دایر کردن30 ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های پرحادثه، میزان تصادفات فوتی و جرحی استان با 398 فقره معادل 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: ستاد خدمات سفر استان، پیش از آغاز تعطیلات نوروزی با برنامه ریزی و تدابیر پیش بینی شده، سه مقوله ایمنی راه ها و سفر، خدمات و اسکان به مسافران و نزولات جوی را در دستور کار خود قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: در این تعطیلات با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر شدت بارش ها برای روزهای پنجم و ششم فروردین، تمام دستگاه ها نهایت تلاش خود را برای حفظ امنیت و سلامت مسافران و کاهش حوادث ناشی از بارش ها به کار گرفتند.
غلامی یاد آور شد: میزان بارش های استان از حد متوسط بلندمدت 45 ساله حدود50درصد افزایش یافته و نسبت به مدت مشابه سال پیش چهار برابر رشد داشته است.
رییس ستاد خدمات سفر استان اصفهان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، آسیب های ناشی از بارش ها در استان به حداقل رسید در غیراین صورت این بارش ها می توانست بحران های سختی را در سطح استان ایجاد کند.
وی همچنین با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی از همه دستگاه های عضو ستاد خواست تا با تمام توان، نهایت تلاش خود را برای سپری کردن نوروزی کم حادثه و ایمن برای مسافران بکار گیرند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی که یکهزار و850 مورد آن ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات 'وزوان'،'مزدآباد' و 'مون' ثبت جهانی شده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
6027/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94410/اصفهان-میزبان-حدود-2-میلیون-مسافر--بود
بستن   چاپ