پیام سپاهان
کیفیت آب آشامیدنی 33 روستای سمیرم از بین رفته است
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 18:21:34
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کیفیت آب آشامیدنی 33 روستای سمیرم واقع در 160 کیلومتری جنوب اصفهان به دلیل جاری شدن سیل در هفته گذشته از بین رفته است.
منصور شیشه فروش روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: هم اکنون آب آشامیدنی 23 روستای سمیرم با تانکر و 10 روستا با توزیع آب معدنی تامین می شود.
وی افزود: اکنون راه ارتباطی پنج روستای پشتکوه فریدونشهر به دلیل ریزش بهمن مسدود است و نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در تلاش هستند.
شهرستان فریدونشهر در180 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سیل هفته گذشته در غرب و جنوب این منطقه هشت دهانه پل چهار متری در روستاهای کهنگان، ده بزرگ، سیور، آب ملخ و کاکا آباد سمیرم را تخریب کرد و موجب قطع راههای ارتباطی این روستاها شد، گفت: با تلاش مسئولان منطقه، اداره کل راهداری و راه و شهرسازی همه این پل ها ترمیم و راههای ارتباطی این روستاها برقرار شد.
وی اضافه کرد: رانش زمین در روستاهای علی آباد سیور و اطراف روستای چشمندگان در بخش چنارود چادگان اتفاق افتاده است که در این زمینه اقدام های لازم و اطلاع رسانی به اهالی این روستا انجام شد.
شیشه فروش با اشاره به اینکه در پی بارش های شدید و ریزش کوه ، جاده خفر سمیرم مسدود شده بود، بیان کرد: این مسیر پاکسازی شد و هم اکنون تردد در این جاده برقراراست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه جاری شدن سیل در برخی مناطق استان در هفته گذشته خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: خسارت های مالی وارد شده به این استان 275 میلیارد تومان تخمین زده شده است.
وی افزود: بارش های شدید و سیل خساراتی به چهار هزار و 900 واحد مسکونی، 290 کیلومتر از جاده ها و بخش کشاورزی، قنوات و تاسیسات زیربنایی در شهرها و روستاهای استان اصفهان وارد کرد.
شیشه فروش ادامه داد: در پی این سیل و بارش های سنگین حدود 200 واحد مسکونی در محلات قلعه و کوشک سمیرم که دارای بافت فرسوده ای هستند دچار آسیب دیدگی و غیرقابل سکونت شدند و هم اکنون بسیاری از ساکنان این محلات در مدارس بسر می برند.
وی افزود: مقرر شد این خانواده ها در خانه های استیجاری اقامت کنند تا بنیاد مسکن زمینه بازسازی منازل این افراد و اسکان دائم آنها را فراهم کند.
*** کمک های اصفهان به سایر استان های سیل زده
شیشه فروش با اشاره به ارسال تجهیزات امدادی و اعزام امدادگر از استان اصفهان به استان های سیل زده گفت: روز گذشته از طریق هلال احمر سه هزار تخته پتو به استان فارس ارسال شد و2 فروند بالگرد برای امداد رسانی به سیل زدگان استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان اعزام شد.
وی افزود: همچنین یک دستگاه برفخور نیز به لرستان ارسال شد و در حال خدمات رسانی به هموطنان سیل زده در این استان است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: 100 نفر از نیروهای بسیج سازندگی اصفهان برای امداد رسانی به هموطنان سیل زده به شهرستان آق قلای گلستان اعزام شده اند و در حال کمک رسانی به ساکنان 16 روستای این شهرستان هستند.
*** آمادگی استان برای مقابله با سیل و آبگرفتگی معابر
شیشه فروش درباره آمادگی استان اصفهان برای مقابله با جاری شدن سیل احتمالی و آبگرفتگی معابر در پی وارد شدن سامانه بارش زای دیگر گفت: پیش بینی هواشناسی این است که سامانه ناپایدار از عصر امروز تا فردا بعد از ظهر فعال خواهد شد و طی آن استان اصفهان با افزایش ابر، رعد و برق، وزش باد و تند باد لحظه ای همچنین باران و تگرگ بخصوص در غرب، جنوب غرب و جنوب مواجه خواهد شد و برای نیمه جنوب شرقی استان نیز طوفان محلی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در راستای مقابله و جلوگیری از بروز بحران در پی بارش های احتمالی حدود سه هزار نیروی عملیاتی در این استان در آماده باش قرار دارند، افزود: نیروهای امدادی آماده باش هستند و همه اعضای شورای مدیریت بحران همراه با فرمانداران، بخشداران و شهرداران و دهیاران در محل کار خود حضور دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ایجاد 200 پایگاه امدادی شهری و جاده ای در این استان گفت: همچنین 750 نیروی راهداری و یک هزار و 200 نفر امدادگر با استقرار در 41 پایگاه همراه با 500 دستگاه ماشین آلات راهداری آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در صورت بروز شرایط نامناسب جوی هستند.
/6022 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94414/کیفیت-آب-آشامیدنی-33-روستای-سمیرم-از-بین-رفته-است
بستن   چاپ