پیام سپاهان
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد:
آمادگی شهردار اصفهان برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی نصف جهان
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 18:36:12
پیام سپاهان - اصفهان - جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تمام مناطق شهرداری اصفهان برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی در روزهای آینده در آماده باش کامل خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، حسین امیری اظهار داشت: در روزهای نخست آغاز تعطیلات نوروزی، آمار اسکان و هدایت مسافران در شهر اصفهان به نقاط صعودی رسید به طوری که در یک شب 150 هزار مسافر در این شهر هدایت و اسکان داده شدند و تمام فضاهای اقامتی تکمیل شد.
وی افزود: در زمان هشدار وقوع احتمالی سیل تلاش‌های خوبی انجام گرفت و همه به حالت آماده‌باش درآمدند که خوشبختانه اتفاقی نیز رخ نداد.
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اعلام آماده‌باش توسط مقامات استان و شهردار اصفهان در خصوص وزش باد و بارش باران طی روزهای آینده، تمام مناطق شهرداری اصفهان برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی آماده‌باش خواهند بود.
وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای روز 13 فروردین، بیان داشت: مدیران مناطق 15 گانه باید در مناطق خود جلسات هماهنگی برگزار و برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات و کیسه نایلون پسماند به شهروندان و مسافران همچنین جمع‌آوری سبزه‌های نوروزی را انجام دهند.
امیری از آمادگی کامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با استفاده از تمام تجهیزات برای روز 13 فروردین خبر داد و تأکید کرد: خودروهای آتش نشانی در نقاط مختلف شهر مستقر و آماده حضور در مأموریت‌های مختلف خواهند بود.
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تا پایان ایام تعطیلات خبر داد و افزود: مناطق دو، پنج، شش، 9 و 12 شهرداری اصفهان باید تا پایان نوروز 98 برای اسکان و هدایت مسافران آمادگی داشته باشند.
لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اسکان مسافران
مسئول ستاد اجرایی منطقه دو خدمات سفر شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه نوروز امسال 75 سوئیت دانشگاه صنعت آب و برق برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد، اظهار داشت: در شب دوم فروردین نیز تعدادی از ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
محمد کیهانی افزود: می‌توان از ظرفیت دانشگاه آب و برق و امکانات خوبی که در اختیار دارد برای اسکان مسافران در نوروز سال آینده استفاده بیشتری کرد.
وی جمع کل خانوارهایی که در نوروز امسال در منطقه دو هدایت و اسکان داده شدند را سه هزار و 384 خانوار ذکر کرد و افزود: باید برای نوروز سال آینده از ظرفیت بخش خصوصی برای اسکان مسافران بیشتر استفاده شود.
ورود 60 درصد مسافران از ورودی شمال شهر اصفهان
مسئول ستاد اجرایی منطقه 12 خدمات سفر شهر اصفهان نیز ستاد منطقه 12 را با توجه به حجم بالای ورودی مسافران از سمت شمال شهر، یکی از ستادهای مهم هدایت مسافران به شمار آورد و اظهار کرد: با توجه به قرارگیری این ستاد در محلی بادخیز، مکان آن از حالت داربست خارج و سازه‌ای برای آن طراحی شد که از هر لحاظ ایمن بود و نمای بیرونی آن نیز از معماری اصیل اصفهان به صورت کاه گل ساخته شد.
علی باقری با بیان اینکه فضاهای ایجاد شده در ستاد منطقه 12 باعث ایجاد محیطی خاطره انگیز برای مسافران شد، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده شاهد توقف چند ساعته مسافران در این ستاد بودیم.
مسئول ستاد اجرایی منطقه 12 خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که نوروز امسال 60 درصد مسافران از ورودی اتوبان‌های معلم و آزادگان وارد شهر اصفهان شده‌اند، گفت: در کنار این ستاد غرفه‌های آموزش تفکیک پسماند و بازیافت فعال بود.
وی با بیان اینکه محل ستاد در مسیر اتوبان و بزرگراه قرار داشت و سرعت وسایل نقلیه عبوری بسیار زیاد بود، گفت: از فاصله چند کیلومتری چراغ‌های راهنما، تابلوهای هدایت مسافران، نیوجرسی و سرعت گیر نصب شد و خوشبختانه در این محور هیچ اتفاقی نیفتاد.
باقری تاکید کرد: امسال برای اسکان مسافران نوروزی از ظرفیت دانشگاه فرهنگ و هنر و همچنین ورزشگاه‌های شهید غازی و امیرالمومنین استفاده کردیم به طوری که در ورزشگاه امیرالمومنین طی دو شب تعداد 410 نفر و در ورزشگاه غازی یک هزار و 50 نفر اسکان داده شدند.
حضور فعال کارگران شرکت‌های خدماتی در روز طبیعت
قائم مقام جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در ادامه این نشست با بیان اینکه در روز طبیعت کارگران شرکت‌های خدماتی در پارک‌های حاشیه زاینده رود حضور مستمر خواهند داشت، اظهار کرد: در حاشیه پارک‌ها نیز خودروهای شهرداری مستقر می‌شود تا سبزه‌های شهروندان را به کارخانه کود آلی برای تهیه کود کمپوست منتقل کنند.
بهزاد حقانی از نظارت خودروهای خدمات شهری از ساعت هفت صبح تا هشت شب در روز سیزدهم فروردین خبر داد و افزود: این خودروها در سطح شهر گشت‌زنی خواهند کرد، همچنین خودروهای حمل پسماند خشک در مناطق مختلف حضور خواهند داشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94425/آمادگی-شهردار-اصفهان-برای-رفع-آب-گرفتگی‌های-احتمالی-نصف-جهان
بستن   چاپ