پیام سپاهان
در پی شدت گرفتن بارشها:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تردد در حاشیه رودخانه ها هشدار داد
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 05:43:32
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به اشباع شدن زمین به دنبال استمرار بارش ها، خطر ایجاد رانش زمین و حرکت رواناب به ویژه در غرب و جنوب استان وجود دارد، بنابراین ممنوعیت تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و نهرهای استان جدی گرفته شود.
منصور شیشه فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خاصیت بارش های بهاری این است که به سرعت تبدیل به سیلاب های آنی خواهد شد، از این رو مردم و گردشگران به هشدارها توجه کنند و از توقف در حاشیه مکان های مستعد سیلاب مانند حاشیه رودخانه ها و نهرهای استان ، آبشارها، سنگ بندها و پایین پلهای تاریخی خودداری کنند.
وی به اثرات ناشی از خشکسالی ها بر درختان اشاره کرد و افزود: تنه بسیاری از درختان به دلیل آفت زدگی سست است، بنابراین مسافران و گردشگران از توقف در زیر درختان بلند و فرسوده به دلیل پیش بینی وزش بادهای شدید و صاعقه خودداری کنند.
شیشه فروش با بیان اینکه شدت بارش ها در غرب و جنوب استان بیشتر است، ادامه داد: مردم حتی الامکان از سفر غیر ضروری به این مناطق بپرهیرند و گردشگران در نخستین فرصت به خصوص برای اسکان شبانه به دنبال تهیه مکان مسقف برای خود باشند.
وی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و انسداد موقت جاده‌ها وجود دارد از این رو گردشگران قبل از عزیمت به مقصد مورد نظر از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی به خصوص در غرب و جنوب استان مطلع شوند.
به گفته وی با توجه به بارندگی در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و فارس اختلال در مسیرها پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که سه هزار نیروی عملیاتی در استان در آماده باش قرار دارند، افزود: اوضاع در غرب استان در دست کنترل و مرخصی همه مسوولان مرتبط با مدیریت بحران در شهر و روستاهای استان لغو شده است.
پیش بینی های هواشناسی حاکی از ادامه بارش طی امروز یکشنبه و فردا برای استان است، براین اساس گاهی بارش باران، رگبار و رعدوبرق در تردد جاده‌های مواصلاتی استان رخ خواهد داد
همچنین در نواحی غرب، جنوب غرب و جنوب استان شدت بارش باران تا اواسط روز دوشنبه همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی و احتمال سیلاب مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94429/مدیرکل-مدیریت-بحران-استانداری-اصفهان-از-تردد-در-حاشیه-رودخانه-ها-هشدار-داد
بستن   چاپ