پیام سپاهان
دریچه های خروج آب اضطراری 2 سد خاکی بویین میاندشت باز شد
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 05:43:33
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار بویین میاندشت گفت: دریچه های خروج آب اضطراری 2 سد خاکی بویین میاندشت برای پیشگیری از خطر احتمالی سیلاب باز شده است.
محمدرضا توسلی بامداد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استمرار بارش ها و افزایش شدت آن همچنین ذوب شدن حجم بالایی از برف های بالا دست کوهستان های این منطقه، سرریز شدن سد افوس را به دنبال داشت که با توجه به بازدید های میدانی در نهایت تصمیم به باز کردن دریچه های خروج سد با هدف تخلیه آب و ایجاد ظرفیت برای جذب سیلاب احتمالی گرفته شد.
دریاچه سد افوس در جنوب غربی شهرستان افوس قرار گرفته است، طول دریاچه در حدود 300 متر و عرض آن 200 متر است و در ارتفاع 2550 متری از سطح آبهای آزاد قرار دارد.
فرماندار بویین میاندشت با بیان این که تمهیداتی اندیشیده شده است تا با کمترین خسارت از شرایط جوی فعلی عبور کنیم، افزود: دریچه خروج آب اضطراری سد خاکی نوغان بویین میاندشت با دستور مدیرکل منابع طبیعی باز شد.
به گفته وی این اقدام در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی سیل و افزایش ظرفیت مخزن سدنوغان تا بعد از بارندگی های یکشنبه و دوشنبه که شدید گزارش شده است انجام شد.
سد خاکی نوغان با گنجایش یک میلیون و سیصدهزار مترمکعب و ارتفاع آن از کف پی26 و طول تاج آن 296متر است که با جاری شدن روان آبها و بارش های پیش بینی شده انتظار می رود بیش از500هزار مترمکعب آب در این سد ذخیره شود.
فرماندار بویین میاندشت از شهروندان، روستاییان و کشاورزان خواست در راستای مدیریت آب ورودی، حجم مخازن سدها و رعایت ایمنی از دستکاری دریچه های سدها خودداری کنند و همکاری لازم را با ماموارن منابع طبیعی داشته باشند.
وی از آمادگی همه دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی برای مقابله با خطرات احتمالی بارندگی ها خبر داد و از مردم خواست به توصیه ها و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.
به علت پیش بینی بارندگی شدید و احتمال سقوط بهمن، بنا بر توصیه نیروی انتظامی بویین میاندشت مسیر سرچشمه افوس این شهرستان تا اطلاع ثانوی( به جز برای نیروهای انتظامی، امدادی و عوامل شهرداری ) مسدود است.
در زمان حاضر وضعیت جوی بویین میاندشت به صورت بارش باران به همراه رعد و برق و وزش باد شدید در شهر و روستاهای این منطقه است.
پیش بینی های هواشناسی حاکی از ادامه بارش طی تا فردا برای استان است، براین اساس گاهی بارش باران، رگبار و رعدوبرق در تردد جاده‌های مواصلاتی استان رخ خواهد داد
همچنین در نواحی غرب، جنوب غرب و جنوب استان شدت بارش باران تا اواسط روز دوشنبه همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی و احتمال سیلاب مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.
شهرستان بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94430/دریچه-های-خروج-آب-اضطراری-2-سد-خاکی-بویین-میاندشت-باز-شد
بستن   چاپ