پیام سپاهان
رانش زمین مسیر یک روستا در فریدونشهر را مسدود کرد
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 05:43:33
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدونشهر گفت: مسیر جاده روستای خوش میوه این شهرستان واقع در غرب اصفهان به دلیل رانش زمین مسدود است.
"خوش میوه " از روستاهای بخش مرکزی فریدونشهر در دهستان پشتکوه موگوئی این شهرستان قرار دارد.
علی اکبر آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خوشبختانه این رانش تلفات جانی نداشته است، افزود: اوضاع نامساعد جوی موجب کندی بازگشایی این مسیر شده است اما تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد.
وی با بیان اینکه به دلیل بارش های اخیر و استمرار آن احتمال وقوع رانش زمین وجود دارد، افزود: گردشگران از سفرهای غیر ضروری به سمت غرب استان با توجه به صعب العبور بودن محورهای این منطقه خودداری کنند و قبل از عزیمت به مقصد مورد نظر از آخرین وضعیت راه ها و جاده ها مطلع شوند.
به گفته وی مسیرهای کلوسه(محورهای روستایی پشتکوه دوم)، کمران و گوکان فریدونشهر نیز به دلیل ریزش بهمن و حجم زیاد برف مسدود است.
گردنه کلوسه ارتباط زمینی روستاهای کلوسه ، وستگان ، دورک ، کاهگانک ، کاهگان بالا ، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرار می کند.
آقایی با بیان اینکه به جز مسیرهای یاد شده همه راه های شهرستان باز است و تردد در آن جریان دارد، اضافه کرد: اکنون وضعیت محورهای مواصلاتی فریدونشهر بارانی و لغزنده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدونشهر افزود: عملیات بازگشایی محورهای مسدود شده در زمان حاضر تا مساعد شدن وضعیت جوی متوقف شده است.
به گفته وی در زمان حاضر، گشت های سبک راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال رصد وضعیت مسیرها و راه های این شهرستان هستند و پرسنل راهداری ها نیز در آماده باش به سر می برند.
وی افزود: تعداد 12 نیرو و 7 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده به کار در موقعیت های از پیش تعیین شده مستقر هستند.
آقایی افزود: صبح امروز یکشنبه نیروهای راهداری به سه خودروی گرفتار در مسیر روستای گوراب فریدونشهر امداد رسانی کردند.
حاجی‌آباد (گوراب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدون‌شهر در دهستان پشتکوه موگوئی قرار دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدونشهر افزود: هواشناسی افزایش شدت بارش باران در روز دوشنبه را پیش بینی کرده است که در ساعات بعد از ظهر در نقاطی از فریدونشهر به شکل برف خواهد بود.
وی هشدار داد: امکان حرکت رواناب در حاشیه رودخانه های فصلی و دائمی فریدونشهر وجود دارد، بنابراین مردم از هر گونه تردد و اسکان در حاشیه این مکان ها خودداری کنند.
بر اساس گزارش های هواشناسی میزان کل بارش های سال زراعی جاری تا 11 فروردین در فریدونشهر بیش از 600 میلی متر بوده است که در مقایسه با میانگین مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش 31 درصدی را نشان می دهد.
هواشناسی از وقوع بارش های رگباری به همراه رعد و برق و برف در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین در این استان خبر داده که شدت این بارش ها و در غرب و جنوب استان بیشتر خواهد بود.
پیش بینی هواشناسی این است که سامانه ناپایدار تا فردا بعد از ظهر بر روی استان فعال است که طی آن استان اصفهان با افزایش ابر، رعد و برق، وزش باد و تند باد لحظه ای همچنین باران و تگرگ بخصوص در غرب، جنوب غرب و جنوب مواجه خواهد شد و برای نیمه جنوب شرقی استان نیز طوفان محلی پیش بینی شده است.
فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
750 نیروی راهداری و یک هزار و 200 نفر امدادگر با استقرار در 41 پایگاه همراه با 500 دستگاه ماشین آلات راهداری آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در صورت بروز شرایط نامناسب جوی هستند.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94431/رانش-زمین-مسیر-یک-روستا-در-فریدونشهر-را-مسدود-کرد
بستن   چاپ