پیام سپاهان
12 فروردین روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 16:20:25
پیام سپاهان - اصفهان - 12 فروردین، روزی بزرگ و تاریخی برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و سرآغازی برای حکومت مردمی است.
به گزارش ایرنا، ملت ایران در ادامه مبارزات خود برای پیروزی انقلاب اسلامی در 12 فروردین سال 58 با مهر تایید بر نظام جمهوری اسلامی، این روز را در تاریخ جهان و اسلام انتخاب و ماندگار کرد.
آری گفتن ملت ایران به نظام اسلامی پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب، هنوز هم بگوش می رسد ملتی که همواره با دولت و نظام خود همصدا و همدل بوده و هستند.
در این روز که یکی از آرمان ها و اهداف مهم ملت ایران است و هر ساله در اولین ماه سال و بهار طبیعت گرامی داشته می شود، ملت ایران با رای قاطع خود ساختار سیاسی و اجتماعی ایران را تغییر دادند.
**جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام حکومتی است
استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد گفت: جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام حکومتی است که با قوانین نجاتبخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی ارائه می دهد.
فخری رضایی افزود: از نظام جمهوری به حکومت مردم بر مردم تعبیر می شود و جمهوریت در این نظام حکومتی نشاندهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است.
وی اظهار داشت: در چنین حکومتی، مردم با حضور در صحنه های مختلف، در تعیین سرنوشت خود مشارکت و خواسته هایشان را از حکومت مطالبه می کنند.
این استاد جامعه شناسی تصریح کرد: پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی در ایران در نظام بین الملل بویژه در خاورمیانه تغییراتی ایجاد کرد که با اهداف استعمارگران همسو نبود و به همین دلیل هم دشمنی آنان علیه ایران را برانگیخت.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام با طراحی توطئه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخصیت های سیاسی، تحریم اقتصادی و در نهایت ایجاد موانع و دشمنی در راه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت ایران دارند.
رضایی با تاکید بر اینکه ملت و دولتمردان ایران برای حفظ تمامیت ارضی و پاسداری ازاستقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باید همچنان و بیش از گذشته هوشیارانه بر حفظ ارزش های انقلاب و دفاع از آرمان های این مرز و بوم بکوشند گفت: روز جمهوری اسلامی، هر ساله به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی ایران گرامی داشته می شود.
**12 فروردین روز خلق حماسه سیاسی ملت است
یک فعال سیاسی گفت: 12 فروردین، یادآور خلق حماسه سیاسی بزرگی ملت متدین و ولایتمدار ایران برای استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
محمد حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: در این روز، مردم همیشه در صحنه، آگاه، هوشیار و انقلابی ایران اسلامی با انسجام و توکل بخدا و بهره مندی از دستورات الهی با شرکت در همه پرسی و مشارکت حداکثری خود در روزهای آغازین انقلاب، قدرت و توان خود را به دنیا نشان دادند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود دشمنی ها و توطئه های دشمنان، ملت ما هر روز شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای جدید و افتخار آمیز در سطح ملی و بین المللی است.
این فعال سیاسی تصریح کرد : این روز برای هر ایرانی مسلمان روز بزرگ و پرافتخاری است که مردم با رأی قاطع خود، حکومت اسلامی را بهترین و کامل ترین نوع حکومت برای اداره کشورشان است برگزیدند.
حیدری یادآور شد : مردم با اصالت ایران در 12 فروردین، باورهای اسلامی و ملی خود را به نمایش گذاشتند و با بالاترین رأی به نظام جمهوری اسلامی در تحقق آرمان های خود پافشاری کردند.
وی با اشاره به فشارها و تهدیدات دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تصریح کرد: امروز استکبار از پیشرفت همه جانبه ایران به هراس افتاده و بار دیگر تحریم را بعنوان دستاویز سوخته و رنگ باخته خود رو کرده است.
حیدری تصریح کرد : تا زمانی که اراده ملت بر مقاومت و تثبیت ارزش های الهی و انسانی استوار است گزندی به انقلاب و نظام اسلامی نخواهد رسید.
به گزارش ایرنا، در 12فروردین 1358 با رای اکثریت قاطع مردم ایران، نظام سیاسی کشور از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی تغییر یافت.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94456/12-فروردین-روز-استقلال،-آزادی-و-جمهوری-اسلامی
بستن   چاپ