پیام سپاهان
بهار اراده
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 16:20:26
پیام سپاهان - اصفهان هر سال هنگامی که دوازده روز از بهار می گذرد این شکوفه های اراده است که بر تن درخت تنومند انقلاب می روید تا رایحه آن فرح بخش تر از همیشه به مشام برسد و اکنون در چهل سالگی انقلاب، این طراوت برگه های "آری" است که در صندوق باورها متبلور شده است.
به گزارش ایرنا، امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی چه زیبا صبحگاه 12 فروردین را به روز نخستین حکومت الله و بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی تشبیه کرد که در آن کنگره های قصر 2500 ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید.
آن هنگام که امام راحل فرمود "رأی بدهید به جمهوری اسلامی، نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر" مردم ایران زمین با مشارکت 98.2 در صدی به جمهوری اسلامی رای آری دادند تا بار دیگر وحدت و اثرگذاری حاصل از آن را به جهانیان نشان دهند.
امام خمینی (ره) به شکرانه این پیروزی درخشان در پیام تاریخی خود فرمود: من به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند... من از این همبستگی بی مانند که همه به ندای آسمانی "واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا" لبیک گفتند و به اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می کنم.
جمهوری اسلامی در کلام رهبر معظم انقلاب، از لحاظ معنای تحت اللفظی بر دو پایه استوار است: یکی جمهور مردم؛ یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور، که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور را تعیین می کنند، و دیگری اسلامی؛ یعنی این حرکت مردم، بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است.
به گفته ایشان در کشوری که اکثریت قریب به تمام آن مسلمان هستند، آن هم مسلمان مؤمن و معتقد و عامل، که در طول زمان، ایمان عمیق خودشان را به اسلام ثابت کردند و نشان داده اند، در چنین کشوری، اگر حکومتی مردمی است، پس اسلامی هم هست.
** 12 فروردین، آغاز حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش
استاندار اصفهان 12 فروردین را تایید مردم سالاری دینی و سرآغاز حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش دانست و افزود: تبلور و تجلی اراده تزلزل ناپذیر ملت قهرمان و حماسه ساز ایران در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این روز است.
عباس رضایی اظهار داشت: روز جمهوری اسلامی، یادآور همبستگی و اتحاد تاریخی ملت به پاخاسته و قهرمانی که برای تعیین سرنوشت خویش و استقرار و تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه پرسی تاریخی سال 1358 مشارکت فعال و شورانگیز داشتند و یکی از ماندگارترین صفحات زرین انقلاب اسلامی تجلی یافت.
استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد که در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب،‌ سال رونق تولید نام گرفته است، ‌فرصت مناسبی باشد تا با تجدید پیمان با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب همگام با خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید با استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در راستای توسعه و تعالی ایران اسلامی گام برداریم.
** ابتکار عمل امام خمینی (ره)
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: مشارکت و رأی قاطبه مردم به حکومت جمهوری اسلامی در 12 فروردین 58 جزو افتخارات نظام مقدس اسلامی و نماد بارز مردم سالاری در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی افزود: ملت ایران در این روز آگاهانه در انتخابات شرکت و با 98.2 درصد آرا به جمهوری اسلامی رای قاطع دادند.
وی اظهارداشت :حضرت امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 با ابتکار عمل خویش برای تعیین شکل بیرونی حکومت و ساختار نظام آن را به رأی و رفراندوم عمومی گذاشتند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد : این رفراندوم و انتخابات در قالب نظام جمهوری اسلامی که هم ضلع های جمهوریت و اسلامیت در آن دیده شد به رأی عمومی گذاشته شد.
وی با بیان این که جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی حاکی از آن است که این نظام به دو ضلع مردم و خدا توجه ویژه ای دارد، اضافه کرد : مردم در جمهوریت آن متکفل استقرار نظام دینی در جامعه و در ضلع اسلامیت آن ملتزم به رعایت احکام و آموزه های دینی هستند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: جمهوری اسلامی ترکیب نابی بود که حضرت امام (ره) پیشنهاد دادند و هنوز هم جزو بهترین و برترین مدل های حکومت در جهان است.
وی با بیان این که همه ما نسبت به نظام اسلامی چند وظیفه اساسی بر عهده داریم، افزود: تبیین دقیق تر انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان، صیانت از انقلاب در برابر هجمه ها و تلاش برای استقرار تام نظام اسلامی از وظایف مردم و مسوولان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: مردم نقش بی بدیلی در پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی ایران دارند و 2 اصل اساسی جمهوریت و اسلامیت از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند.
قطبی ادامه داد: ملت ایران در 40 سال گذشته نقش اصلی را در تمامی عرصه ها داشته و در تعیین سرنوشت خود مشارکت کرده اند.
**جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام حکومتی است
استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام حکومتی است که با قوانین نجاتبخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی ارائه می دهد.
فخری رضایی در گفت و گو با ایرنا افزود: از نظام جمهوری به حکومت مردم بر مردم تعبیر می شود و جمهوریت در این نظام حکومتی نشاندهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است.
وی اظهارداشت: در چنین حکومتی، مردم با حضور در صحنه های مختلف، در تعیین سرنوشت خود مشارکت و خواسته هایشان را از حکومت مطالبه می کنند.
این استاد جامعه شناسی تصریح کرد: پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی در ایران در نظام بین الملل بویژه در خاورمیانه تغییراتی ایجاد کرد که با اهداف استعمارگران همسو نبود و به همین دلیل هم دشمنی آنان علیه ایران را برانگیخت.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام با طراحی توطئه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخصیت های سیاسی، تحریم اقتصادی و در نهایت ایجاد موانع و دشمنی در راه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت ایران دارند.
رضایی با تاکید بر اینکه ملت و دولتمردان ایران برای حفظ تمامیت ارضی و پاسداری ازاستقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باید همچنان و بیش از گذشته هوشیارانه بر حفظ ارزش های انقلاب و دفاع از آرمان های این مرز و بوم بکوشند گفت: روز جمهوری اسلامی، هر ساله به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی ایران گرامی داشته می شود.
** جمهوری اسلامی تثبیت شد و به گام دوم رسید
فرمانده قرارگاه عمار در یادواره شهیدان بارفروش و چهلم شهدای مدافع حریم امنیت در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان در این خصوص گفت: امام خمینی (ره) در 12 فروردین 1357 امضای سند جمهوری اسلامی ایران را از مردم گرفت که هدف آن استقرار این نظام و جمع کردن بساط سلطنت به منظور رساندن پرچم انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن، حضرت امام زمان (عج) بود.
حجت الاسلام مهدی طائب یادآور شد: امام راحل دوازدهم فروردین چهل سال پیش فراخوان داد و همه مردم ایران آمدند و پس از آن نیز مردم جوان‌های خود را در راه اسلام و انقلاب دادند تا اسلام ناب محمدی پیروزشود.
طائب اضافه کرد: دشمن ادعا داشت که ایران، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهد دید و امید زیادی داشت تا بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند اما این آرزو را به گور برد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از 40 سال گام نخست را برداشته، تثبیت کرده و اینک نوبت گام دوم رسیده است.
**هنوز به بسیاری از اهداف انقلاب دست نیافته ایم
استاد حوزه علمیه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت 12 فروردین ماه، افزود: حضور مردم در صحنه و وفای آن ها به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی، عامل اصلی پایداری نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته است.
آیت الله محسن غروریان اضافه کرد: هدف هایی که امام خمینی(ره) و ملت ایران در طول انقلاب اسلامی پیگیری می کردند اهداف بسیار بزرگی بود که محقق شد، اما هیچگاه نباید خود را در انتهای مسیر ببینیم، بلکه همیشه باید در حال حرکت به سمت اهداف بزرگ تری باشیم.
او با بیان این که هنوز اهداف سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی بزرگی پیش رو داریم که به آنها دست نیافته ایم، بیان کرد: در بعد اخلاقی و معنوی در حوزه هایی مثل عدالت هنوز خیلی عقب هستیم و رهبر معظم انقلاب در پیام ها و سخنرانی ها به این نکته اشاره کرده و توجه اکید داشته اند.
غرویان ادامه داد: در برخی امور از اخلاق فاصله زیادی گرفته ایم که باید تلاش کنیم به اخلاق اسلامی و انسانی برگردیم و روابط مردم با دولت و با یکدیگر بر اساس اصول و ارزش های دینی و اخلاقی شکل گیرد.
وی تاکید کرد: مادامی که مردم احساس کنند انقلاب با دینشان پیونده خورده در صحنه باقی می مانند و وظیفه مسئولان، سیاستگذاران و حاکمیت است که رابطه انقلاب با دین را بر اساس ارزش های دینی و اخلاقی همچنان برای مردم حفظ کنند.
وی با تاکید بر این که همیشه باید امیدوارانه نسبت به آینده حرکت کنیم، گفت: مادامی که بین دولت و ملت اتحاد باشد، چشم انداز خوبی از آینده نظام پیش بینی می کنیم و باید بر نیروهای داخلی تکیه نماییم.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید رابطه با دنیا را بر اساس ارزش های اخلاقی و برتری تنظیم کنیم و عقلانیت را به کار بگیریم تا به آینده خوبی دست یابیم.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94457/بهار-اراده
بستن   چاپ