پیام سپاهان
بارش های یکشنبه شب به غرب و جنوب اصفهان خسارت زد
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 16:20:28
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش های یکشنبه شب در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه در شهرستانهای سمیرم و فریدونشهر خسارت زده است.
منصور شیشه فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اثر شدت این بارش ها رودخانه در روستای "کهنگان و دهبزرگ" در سمیرم در پادنای علیا طغیان و به 2 پل آسیب زد، جاده بیده دچار آبگرفتگی شد و اهالی اسکان اضطراری داده شدند.
وی به امداد رسانی به 30 نفر در سمیرم اشاره و اضافه کرد: نیروهای امدادرسان علاوه بر تخلیه آبگرفتگی در سمیرم اقدام به توزیع اقلام امدادی به مردم روستاهای شهرستان کرده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به امدادرسانی به 80 نفر در چنارود چادگان اشاره کرد و گفت: به این افراد نایلون، پتو و چراغ ارایه کردند.
وی یادآور شد: در منطقه پشتکوه فریدونشهر به علت بارش باران به 270 نفر در قالب 69 خانوار در روستاهای اسلام آباد، موگویی، دستگرد، بهرام آباد و دهنو اقلام امدادی همراه با بسته های غذایی از طریق هلال احمر داده شد و آب منازل آنها تخلیه شده است.
شیشه فروش، آبگرفتگی در 20 روستای شهرستان خوانسار و همچنین در برخی روستاهای فریدن را از دیگر حوادث شب یادشده در منطقه غرب استان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: به علت بارش شدید باران ارتباط مخابراتی 20 روستا و برق 2 روستا در پشتکوه شهرستان فریدونشهر قطع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان، همچنین به بسته شدن راه پنج روستا در پشتکوه فریدونشهر و امداد رسانی به حدود 200 نفر در جاده ها را از اتفاقات شب گذشته در غرب استان اعلام کرد.
وی یادآور شد: در مجموع در این مدت به حدود 70 نفر در پایگاه های امدادی مناطق مختلف استان اسکان اضطراری داده شده است.
شیشه فروش به آماده باش سه هزار نیروی امدادی در استان و حضور تمام اعضای مدیریت بحران در فرمانداری ها اشاره و تصریح کرد: امروز مدیریت بحران استان به همراه استاندار و جمعی از اعضای ستاد بحران استان با یک دستگاه اتوبوس به منطقه سمیرم عازم شدند تا از نردیک در جریان اقدامات قرار گیرند و در جلسه شورای بحران این منطقه حضور یابند.
وی به حضور گروهی دیگر از اعضای شورای بحران استان در شهرستان فریدونشهر اشاره کرد و گفت: آنها به برگزاری جلسات بحران از نزدیک و مستقیم مسائل و مشکلات منطقه را رصد و پیگیری می کنند.
شیشه فروش با اشاره به ادامه بارش ها تا عصر امروز در این مناطق گفت: شهرستان های فریدن، فریدونشهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلیاگان، سمیرم و شهرضا کماکان آماده باش هستند.
وی با اشاره به همراهی سامانه پربارش با وزش باد از مردم مناطق مختلف ساتان خواست که مراقبت های لازم را انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: بیشترین بارش های شب گذشته در فریدونشهر با 39 میلی متر،، سمیرم 30 ، خوانسار30، داران 23، ، چادگان 13 و کوهرنگ هم 71 میلی متر گزارش شده است.
وی میزان حجم سد زاینده رود را هم اکنون 278 میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: میزان ورودی به سد 153 متر مکعب در ثانیه است.
شیشه فروش افزود: میزان بارش کوهرنگ به عنوان ایستگاه شاخص زاینده رود از ابتدای مهر ماه تاکنون یکهزار و 860 میلی متر بوده است.
به گزارش ایرنا، در روزهای پنجم و ششم فروردین نیز بدلیل فعالیت سامانه پرفشار و شدت بارش ها در استان به چهار هزار و 925 واحد مسکونی،210 کیلومتر راه، 20 دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان، 2 هزار و 640 میلیارد ریال خسارت وارد شد.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94461/بارش-های-یکشنبه-شب-به-غرب-و-جنوب-اصفهان-خسارت-زد
بستن   چاپ