پیام سپاهان
بارندگی در فریدن شدت گرفت
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 16:20:32
پیام سپاهان - اصفهان- رییس اداره هواشناسی فریدن گفت: اکنون وضعیت جوی این منطقه بارانی به همراه وزش باد و رعد و برق شدید است.
نوروز ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اوج شدت بارش‌ ها از بامداد آغاز می شود و تا اواسط امروز ادامه می یابد که به صورت رگبار و رعد و برق بوده و به اختلال در تردد، احتمال سیلابی‌ شدن مسیل‌ ها و طغیان رودخانه‌ های فصلی منجر می‌ شود.
وی اظهارداشت : مجموع بارش های سال زراعی جاری در فریدن تاکنون افزون بر 350 میلی متر بوده که در مقایسه با میانگین بلند مدت 34 درصد رشد داشته است.
رییس اداره هواشناسی فریدن با بیان این که همه محورهای غرب استان لغزنده است، هشدار داد مسافران و گردشگران از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و نهرهای این منطقه خودداری کنند.
به دنبال بارش های اخیر برف و باران در غرب استان بسیاری از رودخانه های فصلی جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
رییس اداره هواشناسی فریدن از مسافران خواست از رانندگی در شب پرهیز کنند و با ورود به نزدیک ترین شهر در طول مسیر به فکر اسکان در مکان مسقف باشند و از توقف در پارک ها و فضاهای باز خودداری نمایند.
شهردار داران(بخش مرکزی فریدن) نیز در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: 20 نیرو بطور مستمر در قالب اکیپ خدمات شهری، در حال آماده باش به سر می برند.
اجمد رضا محسنی افزود: چنانچه مانعی بر سر راه حرکت آب های روان ایجاد یا مسیر آنها منحرف شود، نیروهای مستقر آن را برطرف می کنند.
فرماندار فریدن در گفت و گو با ایرنا از آمادگی همه دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی برای مقابله با خطرات احتمالی سیلاب خبر داد.
سید تقی معین الدینی افزود: با توجه به تردد گردشگران نوروزی تدابیری اتخاذ شد که نهادهای مرتبط مانند آموزش و پرورش، اوقاف و ورزش و جوانان برای اسکان اضطراری مسافران آماده باشند.
به گفته وی پنج مدرسه، هتل، مهمانسرا، مهمان پذیر، خانه مسافر، زائر سرا و اقامتگاه بوم گردی برای اسکان مسافران آماده شده است.
فرماندار فریدن خاطرنشان کرد: سه ایستگاه امنیت و سلامت نیز آماده خدمات رسانی به مسافران است.
بخشداران بخش مرکزی و زنده رود فریدن نسبت به لغزندگی راه های روستایی، کاهش دید و احتمال آب گرفتگی برخی از محورها هشدار داده اند و از ساکنان روستاها خواستند توصیه ها مبنی بر ممنوعیت تردد و اسکان در حاشیه نهرها و رودخانه ها را جدی بگیرند.
در زمان حاضر به گفته مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن، همه محورهای مواصلاتی این منطقه باز است و تردد در آن جریان دارد اما سطح جاده ها لغزنده و شدت بارش باران بسیار زیاد است.
فریدن به عنوان شاهرگ حیاتی اصفهان در اتصال به غرب کشور در طول سال به خصوص نوروز از شهرهای پر تردد استان به شمار می رود.
این شهرستان با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94468/بارندگی-در-فریدن-شدت-گرفت
بستن   چاپ