پیام سپاهان
بختیار: لازمه رونق گرفتن تولید برداشتن موانع پیش روی سرمایه گذاران است
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 16:35:17
پیام سپاهان - رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس با تاکید بر اینکه برای رونق گرفتن بازار تولید باید موانع و مشکلات از پیش پای سرمایه گذاران برداشته شود، گفت: یکی از چالش‌های پیش روی تولید کنندگان و سرمایه گذاران وجود قوانین متعددی است که دستگاه‌های اجرایی نیز برداشت‌های سخت گیرانه ای از آنها دارند. برای رونق در بازار تولید باید این موانع برطرف شود.
علی بختیار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نام گذاری «رونق تولید» برای سال 98 از سوی رهبر انقلاب و اقدامات لازم برای تحقق اهداف این نامگذاری بیان کرد: با توجه به اینکه تمرکز رهبری انقلاب در سال 98 بر مسئله رونق تولید است و شعار سال بر این پایه نام گذاری شده است در گام اول ما باید فضای کسب و کار و تولید را در کشور سامان دهیم و همه بخش‌های دولت و مجلس و ارکان نظام برای تسهیل کسب و کار و تولید همسو شوند.
وی در ادامه اظهار کرد: امروز شرایطی در اقصی نقاط کشور وجود دارد که برای گرفتن پروانه و مجوزهای زیست محیطی و زیر ساختی برای ایجاد واحدهای تولیدی و وارد شدن به بخش تولید باید راه سختی پیموده شود. زمانی که یک سرمایه گذار قصد ورود به این بخش را دارد به سختی می‌تواند از این موانع عبور کند.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر در بحث سرمایه گذاری در بخش تولید و رونق تولید، موضوع اهلیت سرمایه گذار جدی است. کسی که قصد سرمایه گذاری در یک حرفه یا کارخانه تولیدی را دارد باید از قبل تجاربی داشته باشد و یا تحصیلات مرتبط را کسب کرده باشد. امروز علی رغم اعطای مجوز و پروانه در اقصی نقاط کشور بنگاه‌های تولیدی ایجاد نشده است و دلیل این امر این است که سرمایه گذار اهلیت این کار را نداشته است. از سوی دیگر ما قوانین متعددی داریم که دستگاه‌های اجرایی نیز برداشت‌های سخت گیرانه ای از آنها دارند و این امر از دیگر چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان است.
وی در ادامه تاکید کرد: تصمیم گیری‌ها در خصوص ایجاد بنگاه‌های تولیدی در حوزه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری و خدمات باید در هر شهرستانی متناسب با شرایط انجام شود. اینکه ما تصمیم را از شهرستان به استان و از استان به سطح کشور می‌فرستیم تا تصمیم نهایی اتخاذ شود یک سیستم معیوب است. این ساختار کار را سخت می‌کند. ساختار گسترده دولت و عدم تفویض اختیارات در شهرستان‌ها و استان‌ها باعث شده زنجیره سختی در مقابل سرمایه گذار قرار گیرد.
وی افزود: بزرگ‌ترین مشکل کشور امروز بیکاری است و دانش آموختگان دانشگاهی که می‌توانند تحول بزرگی را در کشور ایجاد کنند زمینه اشتغال ندارند. لازمه توجه به پتانسیل جوانان دانش آموخته که کلید موفقیت کشور است توجه به بخش تولید است. اگر در تولید رونق ایجاد شود ما می‌توانیم نیروی انسانی را پای کار بیاوریم و شاهد تولید فناوری‌های جدید و بروز ابتکارات و خلاقیت‌ها و کار آفرینی توسط جوانان باشیم.
وی در پایان گفت: با برنامه ریزی می‌توان نرخ بیکاری را در کشور تک رقمی کرد مشروط بر اینکه موانع و مشکلات را از پیش پای سرمایه گذاران برداریم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94473/بختیار--لازمه-رونق-گرفتن-تولید-برداشتن-موانع-پیش-روی-سرمایه-گذاران-است
بستن   چاپ