پیام سپاهان
با وقوع طوفان در نایین:
مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس اصفهان آماده باش هستند
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 03:32:29
پیام سپاهان - اصفهان- مرکز هدایت عملیات بحران مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در طوفان نایین هماهنگی های لازم را انجام داده و آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس در محل و سایر نقاط استان آماده باش کامل شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال وقوع طوفان شن در نایین، مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس اصفهان به منظور هماهنگی های بین بخشی در منطقه با ستاد بحران استانداری، فرمانداری نایین، پلیس 110، آتش نشانی و هلال احمر و نیز به منظور بررسی چگونگی وضعیت راه ها، با راهداری استان اصفهان و شهرستان نایین هماهنگی های لازم را به عمل آورد.
غفور راستین افزود: همچنین مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس اصفهان برای مسدود کردن جاده یزد- نایین و جلوگیری از حرکت مسافران به سمت منطقه طوفان شن با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگی های لازم را انجام داد.
وی با اشاره به اسکان 130 نفر از مسافران و مردم عادی منطقه طوفان شن توسط اتاق فرمان اورژانس نایین و 20 نفر توسط پایگاه های اورژانس نایین خاطرنشان کرد: اتاق فرمان نایین به حدود 500 تماس امدادخواهان در ساعات بروز طوفان و سوالات آن ها پاسخ گفت.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان تصریح کرد: با مرکز هدایت عملیات بحران یزد هماهنگی شد تا یک اتوبوس آمبولانس و چند آمبولانس جهت پشتیبانی و خدمات دهی به مسافرین و مصدومین احتمالی در انتهای منطقه یزد مستقر شوند.
وی همچنین از توزیع حدود یکهزار ماسک در بین اهالی منطقه، مسافران و مراجعه کنندگان به پایگاه های اورژانس و آمبولانس های شهرستان در منطقه طوفان شن و امام زاده سید سلطانعلی خبر داد و گفت: تمامی کد های جاده ای و شهری استان مبنی بر پاسخگویی به پناهندگان احتمالی و استقرار کدها در نزدیکی منطقه طوفان شن جهت تسهیل در رفت و آمد آمبولانس ها آماده باش کامل شدند.
راستین بیان کرد: 6 نفر در منطقه طوفان شن دچار مصدومیت شدند که با توجه به حاد بودن وضعیت تنفسی به بیمارستان حشمتیه نایین منتقل شدند.
وی از آماده باش بیمارستان های منطقه طوفان شن شامل بیمارستان حشمتیه نایین و بیمارستان های امین و الزهرا(س) اصفهان جهت تامین منابع درمانی مصدومین احتمالی خبر داد و گفت: در طوفان اخیر نایین دو کد اورژانس در نوگنبد دچار آسیب شدند که جهت تسهیل در فرایند امدادرسانی سریع با آمبولانس های رزرو جایگزین شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: 10 نفر از پرسنل اورژانس نایین که در تعطیلی کاری بودند آماده باش و بکارگیری شدند و 10 تن دیگر از پرسنل اورژانس استان که در مناطق نزدیک به منطقه طوفان شن بودند نیز جهت بکارگیری احتمالی در منطقه فراخوانده شدند.
راستین همچنین افزود: جهت پذیرایی از پناهندگان منطقه طوفان شن آب آشامیدنی و اقلام غذایی در پایگاه ها و اتاق فرمان اورژانس نایین توزیع شد.
7135

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94480/مرکز-هدایت-عملیات-بحران-اورژانس-اصفهان-آماده-باش-هستند
بستن   چاپ