پیام سپاهان
استاندار:
سیل در اصفهان بهتر از سایر مراکز مدیریت شد
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 03:32:38
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: سیل و آبگرفتگی در این استان بهتر از سایر استان های کشورمان مدیریت شده است.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سمیرم با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از برخی روستاها و بافت های فرسوده اظها داشت: اگر در این شرایط مدیریت اصولی نداشتیم بارش های اخیر خرابی های بیشتری را هم به دنبال می آورد.
به گفته وی زمانی که رودخانه ای در دهاقان طغیان کرد و می رفت تا با ورود به زاینده رود سیل و سیلابی شبیه شیراز در اصفهان ایجاد کند مدیران استانی و منطقه ای با تدبیر و اقدام به موقع در هدایت آب جلوی این رویداد را گرفتند.
رضایی با اشاره به تماس رییس جمهور با وی در حین سفر به شرق منطقه سمیرم خاطرنشان کرد: امروز همه مدیران کشور از صدر تا ذیل به دنبال کاستن از مشکلات و پیشگیری از حوادث و رویدادهای احتمالی هستند.
استاندار اصفهان با یادآوری بازدیدهای صبح امروز خود از دو بافت فرسوده شمال و مرکز شهر سمیرم ادامه داد: دولت با اولویت خانوارهای ساکن در مدارس، مبلغ ودیعه ای(رهن) در اختیار ساکنان بافت های فرسوده قرار می دهد تا وضعیت اسکان موقت و دائم این خانوارها مشخص شود و مدارس برای بازگشایی در سال نو تخلیه و آماده شوند.
وی از مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی هم خواست هر هفته در شهرستان حضور یابند و از نزدیک روند پیشرفت کار برای اسکان موقت و دائم محرومان و آسیب دیدگان از سیل را رصد و گزارش کنند.
استاندار خاطر نشان کرد: 100 تا 120 میلیون ریال مبلغ بلاعوض و 350 تا 500 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد بانکی در اختیار خانوارهای ساکن در بافت فرسوده قرار خواهد گرفت تا این عزیزان بتوانند به سرعت اسکان یابند یا از خانه فرسوده خود جابجا شوند.
به گفته رضایی برای مزارع و باغ هایی هم که از سیلاب متضرر شده اند نیز هر هکتار 20 تا 50 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی همچنین به وضعیت نامناسب آب آشامیدنی حدود 33 روستا اشاره کرد و از مدیران مربوطه خواست تا رفع کامل این مشکل برای توزیع آب سالم اقدام و موضوع مدیریت کنند.
استاندار اصفهان سپس به بازدید میدانی خود از رودخانه ماربر و حجم زیاد آب خروجی این رودخانه از دسترس استان اشاره کرد و گفت: امور آب منطقه ای به سرعت موضوع مدیریت و استفاده از این منبع بزرگ آبی را در دستور کار قرار داده و موضوع را به استانداری گزارش دهد.
حسن ساسانی معاونت حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان اصفهان در ادامه گفت: افزون بر دو میلیارد متر مکعب آب از منطقه سمیرم بویژه از جنوب این خطه از دسترس استان خارج شده و وارد رودخانه کارون و سدهای این حوضه آبی می شود.
بر این اساس، استاندار که از صبح امروز در سمیرم حضور دارد از دو محله قلعه و کوشک در بافت فرسوده سمیرم و مدارسی که برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان از سیل اختصاص یافته است دیدن کرد.
وی که در یک روز بارانی به این شهرستان سفر کرده است از مسیر جاده یاسوج و روستاهای سیور، رودآباد، بی بی سیدان و علی آباد در دامنه زاگرس و پل ها و جاده های تخریب شده از سیل این مناطق بازدید کرد.
استاندار ضمن حضور در حاشیه رودخانه ماربر در جنوب سمیرم از سد حنا و همچنین تعدادی از خانه های تخریبی شهر حنا در بافت فرسوده این شهر دیدن کرد.
تعدادی از مدیران کل استانی هم که وی را در این سفر یک روزه همراهی می کردند برای سرکشی و بازدیدهای میدانی از مسایل کاری مرتبط با اداره کل خود عازم روستاها، جاده ها، بافت های فرسوده و مناطق آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در هر چهار بخش سمیرم شدند.
سمیرم منطقه ای کوهستانی و شیب دار است که عمده روان آب ها و بارش باران در آن ببه سمت جریان شیب سرازیر می شود.
تعداد زیادی از خانه ها بویژه در محله های قلعه، کهریز، خواجگان و کوی امام سجاد(ع) در دامنه کوه و تپه های اطراف این شهر بنا شده اند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت، شش شهر و چهار بخش مرکزی ، وردشت، پادنا و دناکوه در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94484/سیل-در-اصفهان-بهتر-از-سایر-مراکز-مدیریت-شد
بستن   چاپ