پیام سپاهان
12 فروردین روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی است
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 14:16:04
پیام سپاهان - اصفهان- استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: ملت آگاه و فهیم ایران اسلامی در 12 فروردین ماه سال 1358 به تبعیت از امام(ره)، مراجع و علما با رأی ‏قاطع آری خود به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی را ‏تثبیت کردند.
حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چنین روزی ملت غیور ایران اسلامی با حضور در پای صندوق های رای و با دادن رای ˈآریˈ به ˈجمهوری اسلامیˈ خط بطلانی بر همه نقشه های شوم دشمن کشیدند.
وی با بیان این که 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی و یکی از اعیاد ملی و مذهبی ملت ایران است اظهارداشت: 12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و استثنایی تاریخ معاصر ایران است که مردم با قبول نوع و شکل حکومت خود، نظام جمهوری اسلامی را دنیا تشکیل دادند.
استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که کسانی که دوران حکومت ستم شاهی طاغوت را درک کردند به درستی معنی جمهوری اسلامی را می دانند بیان کرد:نظام جمهوری اسلامی شمه ای از حکومت الهی امام زمان (عج) است .
ابطحی با بیان این که شایسته است که در سالروز 12 فروردین و این حادثه بزرگ به خود ببالیم و این روز بزرگ را جشن بگیریم، خاطرنشان کرد: برای حفظ این کلمه و هویت اسلامی ایران هزینه‌ های بسیاری شده و شهیدان زیادی جان خود را تقدیم کرده‌اند.
وی با اشاره به این که چهلمین سال انقلاب را به رغم میل دشمنان با افتخار پشت سر گذاشتیم و وارد دهه پنجم انقلاب شدیم، اضافه کرد: بیاینه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نقطه عطفی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید آن را سرآغازی برای شروعی تازه در دهه پنجم انقلاب دانست.
به تاکید وی باید بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه جدی قرار گیرد تا با عزت، سربلندی و افتخار طی شود.
12 فروردین سال 1358 اولین همه پرسی در نقاط مختلف ایران برگزار شد که در آن بیش 98 درصد از مردم به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و این روز از سوی امام خمینی(ره) به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
7150/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94501/12-فروردین-روز-تثبیت-نظام-جمهوری-اسلامی-است
بستن   چاپ