پیام سپاهان
12 فروردین، تجلی عدالتخواهی مردم ایران است
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 14:16:05
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان گفت: 12 فروردین در تاریخ کشورمان، تجلی عدالتخواهی است زیرا مردم تشنه عدالت بودند و می خواستند آن را با گوشت و پوست خود احساس کنند.
سردار مجتبی شیروانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم در سال های پیش از انقلاب اسلامی، درباره عدالت شنیده بودند اما می خواستند آن را به طور واقعی درک کنند و عدالت در کشور برقرار شود.
وی با بیان اینکه 12 فروردین به فرموده امام راحل، آغاز حکومت الله است، خاطرنشان کرد: ما برای تحقق هرچه بیشتر آرمان های انقلاب اسلامی، وحدت کلمه را باید حفظ کنیم و با پیروی از ولایت فقیه و حفظ خون شهدا، در برابر فتنه های دشمنان، استقامت کنیم.
شیروانیان اظهارداشت: پس از صدر اسلام و حکومت امام علی (ع) و قیام امام حسین(ع)، نهضت های مختلفی شکل گرفت که بزرگترین آن قیام سیدالشهدا(ع) بود و پیام حضرت زینب (س) و حماسه بی نظیر کربلا موجب ماندگاری آن در طول تاریخ شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی ثمره خون امام حسین(ع)، قیام عاشورا و حماسه کربلاست و امام راحل با الگو گرفتن از سیدالشهدا(ع)، نقطه شروع این انقلاب شدند.
وی با بیان این که هدف امام خمینی (ره)، الله بود و بر اساس تکلیف الهی این نهضت را آغاز و با وجود فشارها و تهدیدها، آن را هدایت کردند، افزود: زمانی که مردم آگاه شدند امام را همراهی کردند و انقلاب اسلامی 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید.
شیروانیان با اشاره به این که پس از انقلاب اسلامی، امام راحل بر جمهوری اسلامی تاکید داشتند و مردم نیز آزادانه در روز 12 فروردین 58 به آن رای دادند، بیان کرد: این تاریخ، نخستین روز حکومت الله بود و تکلیف بر همه روشن شد و افرادی که نگاه دیگری داشتند از قطار انقلاب پیاده شدند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان با تاکید بر این که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی، بحران ها و توطئه های دشمنان آغاز شد، تصریح کرد: در سال 59 جنگ به ما تحمیل شد و دشمنان از ترس اینکه مبادا کشوری اطراف تحت تاثیر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند، صدام را همراهی کردند.
شیروانیان با اشاره به اینکه این جنگ تحمیلی مانند دانشگاهی بود که باعث خودکفایی کشور شد، اضافه کرد: در این سال ها برخی عوامل داخلی نیز آگاهانه یا ناآگاهانه، به مثابه سیاهی لشکر دشمن عمل کردند اما مردم ما با استقامت، همه نقشه ها و پیش بینی های آنها را نقش بر آب کردند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به رونق تولید، گفت: مردم و مسوولان منویات رهبر معظم انقلاب را گام به گام و به وظایف خود را در این زمینه دقیق تر عمل کنند و با استفاده از منابع و امکاناتی که داریم و اتکا به اقتصاد دانش بنیان، آینده روشنی را بسازند.
در تاریخ انقلاب اسلامی، 12 فروردین 1358 روز اعلام نتایج همه پرسی در مورد نوع حکومت بود که 98،2 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای آری دادند.
بر همین اساس در تقویم رسمی کشوری 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی نام گرفت.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94502/12-فروردین،-تجلی-عدالتخواهی-مردم-ایران-است
بستن   چاپ