پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری:
سدهای خاکی و محل عبور سیلاب در اصفهان نظارت می شود
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 14:16:08
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به افزایش حجم آب سدهای و رودخانه های فصلی، ایمنی سدهای خاکی و محل های عبور سیلاب در غرب این استان نظارت می شود تا در صورت لزوم تقویت شود.
منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارندگی هایی که در غرب و جنوب غرب استان اتفاق افتاده حجم بند و سدهای خاکی افزایش یافته که نظارت بر آن ها برای جلوگیری از وقوع حادثه ضرورت دارد و اکنون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه ای و فرمانداری های شهرستان وضعیت این سدها و همچنین رودخانه های فصلی را بررسی می کنند.
وی بیان کرد: در صورتی که تهدیدی برای سازه های این محل های انتقال و جمع آوری آب وجود داشته باشد باید تصمیم گیری سریع انجام و مخاطره های احتمالی بررسی و پیش بینی های لازم انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در صورت نیاز و احتمال وقوع سیل در روستاها، با هماهنگی فرمانداری ها خانه های آن ها مناطق تخلیه و ساکنین به مناطق امن انتقال داده می شوند.
وی با بیان اینکه در روستای چادگان محل های عبور سیلاب در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: پل ارگان و بندخاکی چنارود در چادگان بررسی شده و پیش بینی های لازم صورت گرفته است که در حال حاضر خطر جدی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، اکنون سطح آب به گفته مسوولان محلی در بسیاری از رودخانه ها و نهرهای غرب استان بالا آمده به طوری که احتمال سرریز بسیاری از سدها و آب بندهای خاکی همچنین طغیان رودخانه ها وجود دارد.
بسیاری از رودخانه های غرب استان پس از افزون بر بیست سال خشکی در زمان حاضر مملو از آب باران شده است.
وضعیت پل تاریخی اورگان چادگان در وضعیت هشدار قرار گرفته است، همچنین امکان تخریب پل سودجان در نزدیکی پل اورگان چادگان وجود دارد به طوری که از اهالی و گردشگران درخواست شده سریعتر این محل را ترک و از تردد و اسکان اطراف آن خودداری کنند.
/6026/7131

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94505/سدهای-خاکی-و-محل-عبور-سیلاب-در-اصفهان-نظارت-می-شود
بستن   چاپ