پیام سپاهان
در صورت اعلام نیاز:
پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان آماده کمک به سیل زدگان است
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 14:16:11
پیام سپاهان - اصفهان- فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان گفت: هم اکنون همه کادر پرواز و نیروهای فنی و عملیاتی پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان برای کمک به هموطنان سیل زده در آماده باش کامل قرار دارند تا درصورت نیاز به مناطق سیل زده کشور اعزام شوند.
امیر سرتیپ علی عفیف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : این پایگاه از روز اول جاری شدن سیل گلستان آمادگی خود را برای کمک به هموطنان سیل زده اعلام کرد و برای کمک به این عزیزان در کنار آنها هستیم.
وی اظهارداشت : هوانیروز از روز اول انقلاب در کنار مردم بوده است و در تمام سختی هایی که برای این کشور بوجود آمد اعم از جنگ تحمیلی و بروز حوادث غیر مترغبه از جمله زلزله و سیل جهت کمک به هموطنان و عبور از این شرایط سخت و دشوار از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان اضافه کرد: هوانیروز به عنوان یک یگان عملیاتی و متحرک وظیفه اش این است که در کنار مردم باشد و در شرایط سخت و بحرانی به یاری هموطنان بشتابد و به یاری خدا تاکنون توانسته ایم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.
وی با اشاره به جاری شدن سیل طی روزهای گذشته در برخی استان های کشور بیان کرد: از دوم فروردین و آغاز شروع سیل گلستان آمادگی خود را برای کمک به هموطنان اعلام کردیم و به اتفاق فرمانده هوانیروز و فرمانده نیروی زمینی ارتش در استان گلستان حضور یافتم.
وی ادامه داد : اما پس از بازدیدهای زمینی و هوایی و بررسی های کارشناسی که انجام شد به اعزام بالگرد از اصفهان نیاز نشد اما همچنان نیروی زمینی ارشد برای کمک به سیل زدگان استان گلستان در مناطق سیل زده حضور دارد.
امیر سرتیپ عفیف ادامه داد: پس از سیل اول که در استان های " چهار محال و بختیاری " و " کهگیلویه و بویر احمد " جاری شد آمادگی 100 درصد خود را اعلام کرد و طی آن یک فروند بالگرد 214 به استان چهار محال و بختیاری و یک فروند به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام کردیم.
وی با اشاره به اینکه بالگرد اعزامی به استان کهگیلویه و بویراحمد پس از انجام 2 روز ماموریت بنا به اعلام عدم نیاز از سوی استانداری این خطه و ارشد نظامی شیراز به استان اصفهان بازگشت اما بالگرد اعزام به استان چهارمحال و بختیاری همچنان به ماموریت خود در این استان ادامه می دهد.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان اضافه کرد: برای امداد رسانی به هموطنان سیل زده در استان لرستان صبح امروز 2 فروند بالگرد شینوک از این پایگاه به این استان سیل زده اعزام شد و قراراست پس از سوختگیری در خرم آباد به سمت پلدختر پرواز کند.
وی اظهارداشت: مقدمات اعزام 2 فروند بالگرد شینوک دیگر از پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان به استان لرستان فراهم شده است که تا ساعاتی دیگر این فروند بالگرد نیز به این استان اعزام خواهند شد.
بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
5 فروردین 98 نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.
همچنین بارش شدید باران که از روز یکشنبه 11 فروردین در لرستان آغاز شده و تا سه شنبه ادامه دارد موجب بروز سیل و طغیان رودخانه ها در چهار شهرستان این استان شده است.
اگرچه سیلاب در برخی نقاط کشور فروکش کرده است اما آثار آن هنوز ادامه دارد و احتمال بروز آن در برخی مناطق جدی است و تلاش دولت و دستگاه های امدادرسان برای جبران خسارات ناشی از سیل و کاهش آلام مردم سیلزده در استان های مختلف ادامه دارد.
پیش‌ بینی‌ های هواشناسی حکایت از بارش شدید باران در روزهای پیش رو دارد و وزارت نیرو اعلام کرد که به 25 استان کشور هشدار وقوع سیل داده و وزارت کشور نیز از اعلام آماده‌باش در پنج استان غربی خبر می دهد.
2093/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94507/پایگاه-چهارم-هوانیروز-اصفهان-آماده-کمک-به-سیل-زدگان-است
بستن   چاپ