پیام سپاهان
چهار فروند بالگرد از اصفهان به لرستان اعزام شد
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 14:16:11
پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان از اعزام چهار فروند بالگرد شینوک از این پایگاه به استان لرستان به منظور امدادرسانی به هموطنان سیل زده خبر داد.
امیر سرتیپ علی عفیف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: 2 فروند از این بالگردها صبح امروز به مقصد لرستان پرواز کردند و 2 فروند دیگر ظهر امروز به استان سیل زده لرستان اعزام می شوند.
وی بیان کرد: هوانیروز در کنار هموطنان سیل زده خواهد بود و از هیچ کوششی برای کمک رسانی به این عزیزان دریغ نخواهد کرد و در این راستا توان و امکانات خود را به کار گرفته است.
به گزارش ایرنا، وقوع سه مرحله سیل در سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان خسارت در لرستان برجا گذاشت و مردم بسیاری از شهرهای لرستان به نحوی با تبعات این خسارت ها به استقبال سال 98 رفتند.
اما آغازین روزهای امسال نیز شدت بارش ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان درگیر و دار این حادثه هستند.
اوج فعالیت این سامانه از شب گذشته آغاز شد و به صورت متناوب ادامه دارد، بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرده است.
هم اکنون سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرده و برخی سدها همچون هاله و کزنار در آستانه سرریز هستند و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شده منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر راه دسترسی ندارند و تاکنون نیز شرایط جوی اجازه پرواز های امدادی به این مناطق را نداده است.
2093/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94508/چهار-فروند-بالگرد-از-اصفهان-به-لرستان-اعزام-شد
بستن   چاپ